Warning: Function ereg() is deprecated in ..../includes/class_postbit.php(345) : eval()'d code on line 281

Warning: Function ereg() is deprecated in ..../includes/class_postbit.php(345) : eval()'d code on line 296

Warning: Function ereg() is deprecated in ..../includes/class_postbit.php(345) : eval()'d code on line 281

Warning: Function ereg() is deprecated in ..../includes/class_postbit.php(345) : eval()'d code on line 296
سلام میهمان گرامی برای استفاده از کلیه امکانات انجمن لطفا ثبت نام کنید جهت عضویت در انجمن اینجا کلیک کنید بعد از عضویت شما تمامی امکانات انجمن که در اختیار کاربران می باشد در اختیار شما قرار خواهد گرفت.همچنین اگر قبلا ثبت نام کردید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید.
۷ قانون طلایی برای زنده ماندن در سوانح هوایی
انتخاب رنگ سبز انتخاب رنگ آبی انتخاب رنگ قرمز انتخاب رنگ نارنجی انتخاب رنگ تیره انتخاب رنگ زرد انتخاب رنگ بنفش
خوراک آر اس اس توییتر فیس بوک
آیا میدانید :
هواشناسی
آپلود سنتر
تعرفه تبلیغات
مترجم انلاین
لینکستان

از شما دوستان و علاقمندان به صنعت هوانوردی دعوت میشود در مطالب و نظرات انجمن شرکت کنید تابتوانیم سایتی اموزشی و پربار را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم .
https://telegram.me/pilotairline
نمایش نتایج: از 1 به 2 از 2

موضوع: ۷ قانون طلایی برای زنده ماندن در سوانح هوایی

  1. Top | #1

    http://up.vbiran.ir/images/rgk38wbh3cfxod62rhr2.gifhttp://up.vbiran.ir/images/rgk38wbh3cfxod62rhr2.gifhttp://up.vbiran.ir/images/rgk38wbh3cfxod62rhr2.gifhttp://up.vbiran.ir/images/rgk38wbh3cfxod62rhr2.gifhttp://up.vbiran.ir/images/rgk38wbh3cfxod62rhr2.gifhttp://up.vbiran.ir/images/rgk38wbh3cfxod62rhr2.gif

    بلند اسمان جایگاه من است
    تاریخ عضویت
    Jan 2015
    عنوان کاربر
    سرپرست سایت
    شماره عضویت
    1
    میانگین پست در روز
    0.36
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    502
    تشکر ها
    7
    تشکر شده 7 بار در 5 ارسال.
    حالت من : Narahat
    نوشته های وبلاگ
    2

    رتبه نمایشگاه

    ۷ قانون طلایی برای زنده ماندن در سوانح هوایی


    طبیعت پرواز با هواپیما خطرساز است و هرگز نمی*توان احتمال خطر را به صفر رساند، اما با رعایت ۷ قانون ساده می*توان احتمال نجات از سانحه*ای هوایی را به*شدت افزایش داد.
    * پرواز با هواپیما به شرطی که تمام پروتکل*ها و دستورالعمل*های ایمنی رعایت شده باشد، پروازی امن محسوب می*شود. البته این نکته را هم نباید از ذهن برد که شرایط پرواز در هوا، شرایط کنترل*شده*ای نیست و همیشه احتمال خطر وجود دارد. در هنگام خطر و بدتر از آن در شرایط اضطراری، تنها کاری که می*توانید انجام دهید، حفظ آرامش و رعایت دستورالعمل*های ایمنی است که توسط خدمه پرواز اعلام می*شود. بخشی از این دستورالعمل*ها روی کارت دستورالعمل*های ایمنی که در مقابل هر صندلی هواپیما قرار دارد، درج شده و هر مسافری باید قبل از پرواز آن را مطالعه کند.
    اما اگر خدای ناکرده هواپیما دچار مشکلی جدی شد و سقوط کرد، چه باید کرد؟ در این مطلب قصد داریم بر اساس تجربیاتی از سوانح هوایی مختلف بدست آمده، چند راه*کار کلی ارائه دهیم تا احتمال نجات از سانحه هوایی را به بیشترین مقدار ممکن افزایش دهیم.[*] ۹۰ ثانیه طلایی
    طبق آمار ۶۸درصد افرادی که در سوانح هوایی کشته می*شوند در مرحله آتش*سوزی پس از سقوط می*میرند. بعد از برخورد هواپیما به زمین اگر هنوز به*هوش هستید، حدود ۹۰ ثانیه وقت دارید که آتش*سوزی تمام هواپیما را فرا بگیرد. حدود ۹۰درصد مسافران هواپیما در چنین مواقعی هیچ کاری نمی*کنند و شوک زده در صندلی خود نشسته*اند. برای نجات خود باید به سرعت به سمت خروجی*ها بروید. درضمن وسایل خود را هم رها کنید وبه دنبال کسانی باشید که هرچه سریع*تر می*توانید آنها را خارج کنید، مانند کودکان.[*] کجای هواپیما بنشینیم؟
    بررسی*های کارشناسان نشان داده است مسافرانی که در قسمت*های انتهایی هواپیما یعنی از پشت بال تا انتهای راهرو می*نشینند، درمقایسه با مسافرانی که در ردیف*های جلویی نشسته*اند تا ۴۰ درصد شانس بیشتری برای نجات یافتن در یک سانحه هوایی دارند. به همین دلیل است که جعبه سیاه هواپیما را در دم هواپیما نصب می*کنند (که طبق آمار کمترین آسیب را در سوانح هوایی می*بیند). با این حال باید دقت کرد که پس از تعلق گرفتن شماره صندلی و نشستن، دیگر حق ندارید جای خود را عوض کنید.[*] همیشه برای خروج برنامه داشته باشید!
    برای زمانی که هواپیما دچار سانحه می*شود، برنامه داشته باشید. مثلا هنگام نشستن حتما بدانید تا هر خروجی چقدر فاصله دارید. دیگر اینکه در نظر داشته باشید اگر خروجی مد نظر شما دچار ازدحام بیش از حد شد، گزینه دومی نیز داشته باشید.[*] لباس مناسب بپوشید
    قبل از سوار شدن به هواپیما حواستان باشد که از لباس*های با اشتعال*پذیری بالا استفاده نکنید که خطر را چند برابر می*کنند. قبل از حرکت از درستی عملکرد تجهیزات ایمنی خود در صندلی هواپیما مطمئن شوید و باز وبسته کردن کمربند ایمنی را خوب یاد بگیرید. طبق آمار افراد بسیاری هستند که موقع سانحه به همین دلیل جان خود را از دست داده اند.[*] قانون نجات از سانحه
    قانونی وجود دارد به نام مثبت ۳ و منفی ۸. به این معنا که سه دقیقه اول بعد از بلند شدن هواپیما و هم*چنین هشت دقیقه قبل از فرود هواپیما بیشترین احتمال سانحه وجود دارد (طبق آمار تاریخ سوانح هوایی، ۵۵ درصد سوانح هوایی در این بازه زمانی اتفاق افتاده*اند). بنابراین در این مدت حواستان کاملا جمع باشد.[*] ماسک بزنید
    درموقع سانحه اگر حالت ایزوله بودن هواپیما به*هم خورد و شرایطی مثل تغییر فشار پیش آمد که نیازمند استفاده از ماسک اکسیژن است، بلافاصله ماسک بزنید. عده*ای فکر می*کنند می*توانند حتی تا یک ساعت در همان شرایط دوام آورند. حال آنکه بعد از چندین ثانیه عملکرد مغز پایین می**آید و نمی*تواند برای خارج شدن از هواپیما به درستی فکر کنید. در موقعی که احساس کردید اتفاقی می*خواهد بیفتد، طبق دستورالعمل شرایط اضطراری، به جلو خم شوید و سر خود را به صندلی روبرو بچسبانید و یا در بین پاهایتان قرار دهید که سرتان کمترین تکان را بخورد.[*] تمرکز در خروج
    زمانی* که همه مسافران به سمت خروجی ها هجوم می*آورند، تمرکز خود را از دست ندهید. این را هم بدانید جوان*ترها در مقایسه با افراد سالمند یا چاق حدود ۳۰ درصد از لحاظ زمانی زودتر بیرون می*پرند. بعد از خارج شدن هم به اندازه کافی از لاشه هواپیما دور شوید تا در صورت آتش*سوزی آسیبی نبینید. البته خیلی هم دور نشوید که نیروهای امداد راحت*تر وسریع*تر به کمک شما بیایند.


    بلند اسمان جایگاه من است

  2. کاربر مقابل از admin عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده است:

    realtor (10-15-2018)

  3. Top | #2

    http://up.vbiran.ir/images/rgk38wbh3cfxod62rhr2.gifhttp://up.vbiran.ir/images/qndtfn66fcrrq7cw6yh.gifhttp://up.vbiran.ir/images/qndtfn66fcrrq7cw6yh.gifhttp://up.vbiran.ir/images/qndtfn66fcrrq7cw6yh.gifhttp://up.vbiran.ir/images/qndtfn66fcrrq7cw6yh.gif

    تاریخ عضویت
    Oct 2018
    عنوان کاربر
    هوانورد
    شماره عضویت
    209
    میانگین پست در روز
    0.54
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    17
    تشکر ها
    1
    تشکر شده 0 بار در 0 ارسال.
    نوشته های وبلاگ
    3
    بسیار مفید بودمهمان گرامی شما نمیتوانید عکس ها و تصاویر را مشاهده کنید. برای ثبت نام و دیدن تصاویر اینجا کلیک نمائید .
    میهمان عزیز شما مجاز به دیدن لینک ها نیستید
    عضویت
    /

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. پاسخ: 1
    آخرين نوشته: 11-05-2018, 05:08 PM
  2. پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 01-17-2015, 04:50 PM
  3. سوالات ازمون هواپیمایی کشوری ppl
    توسط admin در انجمن دایره امتحانات
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 01-16-2015, 03:08 PM

علاقه مندي ها (Bookmarks)

علاقه مندي ها (Bookmarks)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
twitter facebook rss
yahoo google
انجمن بانک اطلاعاتی هوانوردی ایران در زمستان 94 کار خود را آغاز نمود و تا کنون سعی داشته تا قدمی هر چند کوچک در راه صنعت هوانوردی کشور عزیزمان گام بردارد. همچنین وظایف این انجمن اموزش و اطلاع رسانی به علاقمندان صنعت هوانوردی کشور عزیزمان می باشد. مدیریت شده توسط : بانک اطلاعاتی هوانوردی ایران .

اکنون ساعت 10:13 AM برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4.5 می باشد.

ایمیل پست الکترونیکی مدیریت سایت : info@pilotairline.ir
پیامک سامانه پیامکی : 30002650900900