Warning: Function ereg() is deprecated in ..../includes/class_postbit.php(345) : eval()'d code on line 281

Warning: Function ereg() is deprecated in ..../includes/class_postbit.php(345) : eval()'d code on line 296

Warning: Function ereg() is deprecated in ..../includes/class_postbit.php(345) : eval()'d code on line 281

Warning: Function ereg() is deprecated in ..../includes/class_postbit.php(345) : eval()'d code on line 296
سلام میهمان گرامی برای استفاده از کلیه امکانات انجمن لطفا ثبت نام کنید جهت عضویت در انجمن اینجا کلیک کنید بعد از عضویت شما تمامی امکانات انجمن که در اختیار کاربران می باشد در اختیار شما قرار خواهد گرفت.همچنین اگر قبلا ثبت نام کردید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید.
با شاهد ۲۸۵ (ah-85) آشنا شویم
انتخاب رنگ سبز انتخاب رنگ آبی انتخاب رنگ قرمز انتخاب رنگ نارنجی انتخاب رنگ تیره انتخاب رنگ زرد انتخاب رنگ بنفش
خوراک آر اس اس توییتر فیس بوک
آیا میدانید :
هواشناسی
آپلود سنتر
تعرفه تبلیغات
مترجم انلاین
لینکستان

از شما دوستان و علاقمندان به صنعت هوانوردی دعوت میشود در مطالب و نظرات انجمن شرکت کنید تابتوانیم سایتی اموزشی و پربار را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم .
https://telegram.me/pilotairline
نمایش نتایج: از 1 به 2 از 2

موضوع: با شاهد ۲۸۵ (ah-85) آشنا شویم

  1. Top | #1

    http://up.vbiran.ir/images/rgk38wbh3cfxod62rhr2.gifhttp://up.vbiran.ir/images/rgk38wbh3cfxod62rhr2.gifhttp://up.vbiran.ir/images/rgk38wbh3cfxod62rhr2.gifhttp://up.vbiran.ir/images/rgk38wbh3cfxod62rhr2.gifhttp://up.vbiran.ir/images/rgk38wbh3cfxod62rhr2.gifhttp://up.vbiran.ir/images/rgk38wbh3cfxod62rhr2.gif

    بلند اسمان جایگاه من است
    تاریخ عضویت
    Jan 2015
    عنوان کاربر
    سرپرست سایت
    شماره عضویت
    1
    میانگین پست در روز
    0.34
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    502
    تشکر ها
    7
    تشکر شده 7 بار در 5 ارسال.
    حالت من : Narahat
    نوشته های وبلاگ
    2

    رتبه نمایشگاه

    با شاهد ۲۸۵ (ah-85) آشنا شویم

    با شاهد ۲۸۵ (AH-85) آشنا شویم

    بالگرد شاهد ۲۸۵ از تازهترین ساخته های «مرکز تحقیقات صنایع هوایی شاهد سپاه اصفهان» میباشد که گاه آنرا به نادرستی از ساخته های هسا مینامند.شاهد ۲۸۵ بالگردی چابک٫ چالاک و تکنفره «تهاجمی» میباشد که برای گمارشهای کوتاهبرد شناسایی٫ دیدهبانی و درگیریهای سبک کارایی دارد.

    ۲ گونه از این بالگرد ساخته شده است. گونهٔ نخست دارای ۲ راکت انداز ۷۰ میلیمتری٫ هرکدام با هفت تیر و همچنین یک دستگاه تیربار سنگین میباشد.گونهٔ دریایی ش۲۸۵ توانایی پرتاب ۲ تیر موشک کوثر را دارد.شاهد ۲۸۵ هرچند همانندیهایی با بالگرد Ah-1J کبرا دارد٫ ولی هیچگاه در ردهٔ کبرا قلمداد نمیشود و برای گمارشهای دیگری (به ویژه در جنگهای نامتقارن)فراهم آمده است.
    میهمان عزیز شما مجاز به دیدن لینک ها نیستید
    عضویت

    بالگرد Ah-1J کبرا
    پیشینیان شاهد ۲۸۵:

    هرچند در رسانه ها گفته شد که این پرنده در کمتر از ۱۲ ماه طراحی و ساخته شد٫ ولی با نگاهی موشکافانه تر به آن در مییابیم که آغاز ِکار به سالها پیش بازمیگردد.

    همانگونه که در بالا گفته شد٫ نمای آن بیننده را بیاد کبرا می اندازد ٫ ولی این پرنده همانندی بسیاری با دستآوردهای ِ ۲ پژوهش ِ دیگر ِ هوانوردی کشور دارد. یکی بالگرد شاهد ۲۷۸ است و دیگری ظفر ۳۰۰.

    همانندیها با شاهد ۲۷۸:

    شاهد ۲۷۸خود نمونه ای از B206 جترنجر میتواند باشد. شاهد ۲۷۸ کمی کوچکتر و سبکتر از شباویز ۲۰۶۱ میباشد که خود دستآورد «مهندسی معکوس»و یا بازسازی B206 جترنجر برای هوانوردی کشور است.



    همانندی های شاهد ۲۸۵ با شاهد ۲۷۸ در دو نکتهٔ چشمگیر و چند نکتهٔ باریکتر در جایجای بالگرد دیده میشود.

    نخست پیشران ش۲۸۵ میباشد که با شوایی بالایی همان رولزرویس ۲۵۰ میباشد که در ش۲۷۸ بکار برده شده. این را میتوان با نگاهی به لوله های دودکش (=اگزور) و همچنین قرارگاه پیشران دریافت.دیگر٫ سامانهٔ دم ِ ش۲۸۵ میباشد که همانندی ِ فراوانی با دم ِ T-tail ش۲۷۸ دارد.

    همچنین میتوان به کلهٔ ملخ ٫ نمای دماغهٔ ش۲۸۵ و همچنین بازوهای بارگیری جنگ افزار اشاره داشت.


    همانندیها با ظفر-۳۰۰:

    دستآورد «طرح سیدالشهدا» (یا پروژهٔ یا حسین) بالگرد پژوهشی ظفر-۳۰۰ بود که هم اکنون علاقه مندان میتوانند از آن در نمایشگاه هوایی تهران بازدید کنند.
    میهمان عزیز شما مجاز به دیدن لینک ها نیستید
    عضویت
    با نگاهی کوتاه درمیابیم که همانندیهای ش۲۸۵ با ظ۳۰۰ بسیار زیاد است.
    هرچند ظ۳۰۰ دارای اتاقکی ۲ نفره٫ همانند آنچه در کبرا هست٫ بود ولی ش۲۸۵ تکنفره است. همچنین جنگ افزار آن بسیار ساده و شاید بتوان گفت تنها برای نمایش بود ولی جنگ افزار ش۲۸۵ کارایی بسیار بالاتری دارد.


    بدنه و تواناییهای شاهد ۲۸۵:

    بدنه:
    بیشترین دگردیسی ِ ش۲۸۵ را در بدنهٔ آن میابیم. پهنای بدنه نزدیک به دو سوم کوچکتر از B206 و اتاقک ۲ نفرهٔ آن شده و تکنفره شده است. این پهنای کم و بدنهٔ باریک به سختتر دیده شدن بالگرد برای دشمن کمک میکند.

    همچنین در ش۲۸۵ ٫ نشیمنگاه خلبان بیشتر به درون بالگرد برده شده و خلبان از دماغهٔ بالگرد دورتر قرار میگیرد. شاید اینگونه جایگاه خلبان ایمن تر شده باشد و همچنین آسمانه کوچکتر شده٫ ولی بیگمان دید ِ خلبان نیز از بالا و پایین ِ بالگرد کمتر شده است.و در پایان٫ بدنه بیشتر دارای زاویه های شکننده است تا خط های "منحنی"٫ اینرا میتوان در دماغه آشکارا یافت. به این ویژگی نیز شاید بتوان در راستای افزودن پنهان-نمایی یا «استلث» به بالگرد نگاه کرد.

    ملخ:
    آشکار نیست که آیا ملخها از «مواد ترکیبی» ساخته شده اند یا نه٫ ولی میدانیم که هوانوردی ِ ما این توانایی را دارد.
    ملخهای ساخته شده از «مواد ترکیبی» ماندگاری بیشتری دارند و همچنین صدای کمتری هم پدید می آورند که باز پنهان-نمایی بالگرد را بالاتر میبرد.

    تنها کاستی سامانهٔ ملخ که شاید در نمونه های پیشرفته تر ش۲۸۵ بتوان آنرا چاره کرد٫ نیمه-سخت بودن کله ملخ میباشد که انجام پرواز در «جی منفی»را برای این بالگرد دشوار و یا نشدنی میسازد.

    هرچند گفتنیست که ازجاییکه ش۲۸۵ بالگردی ارزان٫ کوچک٫ چالاک و سبک است و قرارنیست بالگردی پیچیده و گران باشد٫ همهٔ تلاشها بر ساده سازی این پرنده بوده است.

    حسگرها و ابزار پرواز:

    گونهٔ دریایی ش۲۸۵ ٫ راداری ناشناخته دارد. ازجاییکه موشک کوثر از گونهٔ «شلیک کن و فراموش کن» هست و رادار ِ خودش را دارد٫ به رادار ِ بالگرد پس از شلیک شدن نیاز ندارد. این پرنده دارای ابزار پروازی پیشرفته با به گفته ای دیگر «full glass cockpit» میباشد. ابزار پروازی و رادار گونهٔ دیگرِ ش۲۸۵ ٫ همانند ش۲۷۸ میباشد٫ جز اینکه «اهرمک پرواز» و «سامانه نمایشگر سربالا» هردو با پردازشگر سامانهٔ جنگ افزار پیوند داده شده اند.همچنین در جایگاه نشانگرها٫ چند نشانگر پیشرفته دیده میشود که شاید با رادار حسیب بالگرد (اگر اینگونه باشد) و همچنین سامانه GPS در پیوند باشد.

    جنگ افزار:

    نمونهٔ دریایی ش۲۸۵ دارای ۲ تیر موشک کوثر (که همانندیهایی با C-701R و TL-10A دارد) هست که برد هرکدام ۲۰ تا ۲۵ کیلومتر (بسته به چگونگیهای شلیک) میباشد. این پرنده دارای تیربار نیست.

    نمونهٔ زمینی ش۲۸۵ دارای یک تیربار سنگین ۱۲.۷ میلیمتری و جایگاه برای جنگ افزار سنگینتر میباشد. در نمونه ای که میبینید٫ ۲ دستگاه راکت انداز ۷۰ میلیمتری (هرکدام با هفت تیر) بارگزاری شده است.بگمان نویسنده٫ بارگزاری دیگر جنگ افزار نیمه سنگین مانند موشکهای ضد تانک توفان٫ بر روی بالگرد ش۲۸۵ انجامپذیر است.

    سخن پایانی
    این پرندهٔ چالاک جایگزینی برای ناوگان کبرا در هوانیروز و یا سپاه نیست٫ بلکه برا مرزبانی٫ درگیری با قاچاقچیان و جنگهای نامتقارن گزینه ای بسیار شایسته برای نیروهای مسلح میباشد.

    توانایی نشست و برخاست زود و از هرجا٫ انجام گمارشهای کوهستانی٫ جنگلی و دریایی ٫ توانایی درگیری در خشکی یا دریا٫ و ارزان بودن این پرنده٫ بالگرد شاهد ۲۸۵ را بنام دستاوردی توانمند از فن آوری هوانوردی ایرانیان میشناساند.

    واژه نامه:

    گمارش = ماموریت
    همانندی = شباهت
    نما = شکل
    دستآورد = نتیجه
    پیشران = موتور
    شوایی = احتمال
    کلهٔ ملخ = Rotor head
    بازوهای بارگیری = Pylons
    آسمانه = Canopy
    پنهان-نمایی = خفاکاری = Stealth
    مواد ترکیبی = Composite material
    نیمه-سخت = Semi-rigid
    جی منفی = Negative G forces
    شلیک کن و فراموش کن = Fire & Forget
    اهرمک پرواز = Joystick
    سامانه نمایشگر سربالا = Head up display
    بلند اسمان جایگاه من است

  2. Top | #2

    http://up.vbiran.ir/images/rgk38wbh3cfxod62rhr2.gifhttp://up.vbiran.ir/images/qndtfn66fcrrq7cw6yh.gifhttp://up.vbiran.ir/images/qndtfn66fcrrq7cw6yh.gifhttp://up.vbiran.ir/images/qndtfn66fcrrq7cw6yh.gifhttp://up.vbiran.ir/images/qndtfn66fcrrq7cw6yh.gif

    تاریخ عضویت
    Jan 2019
    عنوان کاربر
    هوانورد
    شماره عضویت
    227
    میانگین پست در روز
    2.93
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    43
    تشکر ها
    0
    تشکر شده 0 بار در 0 ارسال.
    برای مهاجرت و انجام امور مهاجرتی به لینک زیر مراجعه کنید:

    میهمان عزیز شما مجاز به دیدن لینک ها نیستید
    عضویت

    میهمان عزیز شما مجاز به دیدن لینک ها نیستید
    عضویت

    میهمان عزیز شما مجاز به دیدن لینک ها نیستید
    عضویت

    میهمان عزیز شما مجاز به دیدن لینک ها نیستید
    عضویت

    میهمان عزیز شما مجاز به دیدن لینک ها نیستید
    عضویت

    میهمان عزیز شما مجاز به دیدن لینک ها نیستید
    عضویت

    میهمان عزیز شما مجاز به دیدن لینک ها نیستید
    عضویت

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. ایرباس ویژه باریری Airbus A300-600ST (Beluga) Super Transporter
    توسط admin در انجمن هواپیماهای ترابری
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 01-19-2015, 08:06 PM
  2. چگونه مهماندار هواپیما شویم؟
    توسط admin در انجمن راه و روش استخدام
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 01-16-2015, 01:18 PM
  3. چگونه خلبان شویم؟
    توسط admin در انجمن خلبانی
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 01-16-2015, 12:49 PM

علاقه مندي ها (Bookmarks)

علاقه مندي ها (Bookmarks)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
twitter facebook rss
yahoo google
انجمن بانک اطلاعاتی هوانوردی ایران در زمستان 94 کار خود را آغاز نمود و تا کنون سعی داشته تا قدمی هر چند کوچک در راه صنعت هوانوردی کشور عزیزمان گام بردارد. همچنین وظایف این انجمن اموزش و اطلاع رسانی به علاقمندان صنعت هوانوردی کشور عزیزمان می باشد. مدیریت شده توسط : بانک اطلاعاتی هوانوردی ایران .

اکنون ساعت 11:00 AM برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4.5 می باشد.

ایمیل پست الکترونیکی مدیریت سایت : info@pilotairline.ir
پیامک سامانه پیامکی : 30002650900900