سلام میهمان گرامی برای استفاده از کلیه امکانات انجمن لطفا ثبت نام کنید جهت عضویت در انجمن اینجا کلیک کنید بعد از عضویت شما تمامی امکانات انجمن که در اختیار کاربران می باشد در اختیار شما قرار خواهد گرفت.همچنین اگر قبلا ثبت نام کردید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید.
هواپیمای ترابری ایرباس a-400m
انتخاب رنگ سبز انتخاب رنگ آبی انتخاب رنگ قرمز انتخاب رنگ نارنجی انتخاب رنگ تیره انتخاب رنگ زرد انتخاب رنگ بنفش
خوراک آر اس اس توییتر فیس بوک
آیا میدانید :
هواشناسی
آپلود سنتر
تعرفه تبلیغات
مترجم انلاین
لینکستان

از شما دوستان و علاقمندان به صنعت هوانوردی دعوت میشود در مطالب و نظرات انجمن شرکت کنید تابتوانیم سایتی اموزشی و پربار را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم .
https://telegram.me/pilotairline
نمایش نتایج: از 1 به 2 از 2

موضوع: هواپیمای ترابری ایرباس a-400m

  1. Top | #1

    http://up.vbiran.ir/images/rgk38wbh3cfxod62rhr2.gifhttp://up.vbiran.ir/images/qndtfn66fcrrq7cw6yh.gifhttp://up.vbiran.ir/images/qndtfn66fcrrq7cw6yh.gifhttp://up.vbiran.ir/images/qndtfn66fcrrq7cw6yh.gifhttp://up.vbiran.ir/images/qndtfn66fcrrq7cw6yh.gif

    تاریخ عضویت
    Jan 2015
    عنوان کاربر
    هوانورد
    شماره عضویت
    4
    میانگین پست در روز
    0.00
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    2
    تشکر ها
    3
    تشکر شده 2 بار در 2 ارسال.
    حالت من : ShadOsarhal

    رتبه نمایشگاه

    هواپیمای ترابری ایرباس a-400m

    هواپیمای ترابری A-400M در حال فرود

    ایرباس A-400M (پیشتر با نام هواپیمای بزرگ آینده شناخته می شد) ملقب به اطلس به دلیل نیاز نیروی هوایی کشورهای انگلیس ، فرانسه ، ترکیه ، اسپانیا ، آلمان ، ایتالیا و بلژیک به یک هواپیمای ترابری برد بلند با قابلیت جابجایی بالا توسط شرکت ایرباس طراحی و توسعه داده شد.در سال 1993 ، وِیژگی های کلی طرح تعیین و قراردادی بین 7 کشور مشارکت کننده بسته شد.مدتی بعد ایتالیا از این طرح کناره گرفت تا شمار کشورهای مشارکت کننده به 6 کشور برسد. ایرباس نظامی SL در مادرید که یکی از شرکت های تابع صنایع ایرباس اروپا است ، مسئول مدیریت ، پیگیری و توسعه هواپیمای A-400M است.دیگر شرکت های سهیم در این پروژه عبارتند از سیستم های BAE از انگلستان ، شرکت EADS از آلمان ، فرانسه و اسپانیا ، شرکت فلابل از بلژیک و صنایع هوافضای Tusas از ترکیه.پس از ساخت قطعات و سیستم های مختلف توسط شرکت های نامبرده ، مونتاژ نهایی در شهر سویل اسپانیا انجام می گیرد.


    [font]برنامه هواپیمای ترابری بزرگ A-400M[/font]

    [font]در مه 2003 ، قراردادی بین شرکت ایرباس و آژانس تدارکات اروپا (OCCAR) برای تولید 212 فروند از این هواپیما بسته شد.کشورهای فرانسه ، انگلیس ، اسپانیا ، ترکیه ، آلمان ، لوکزامبورگ (به تازگی به این پروژه پیوسته بود) و بلژیک این قرارداد را امضا کردند اما ایتالیا مدتی بعد از طرح کناره گیری کرد تا هواپیماهای سفارش داده از 212 به 180 فروند کاهش یابد.تحویل این هواپیما از سال 2009 شروع شده و تا سال 2020 ادامه خواهد داشت.در ژانویه 2005 ، برش اولین فلز برای قرار دادن بر روی A-400M انجام شد و مونتاژ آن نیز در سال 2007 شروع شد.در ژوئن 2008، این هواپیما اولین پرواز خود را انجام داد.به دلیل مشکلات موجود در موتور دومین پرواز به تعویق افتاد و سرانجام در 11 دسامبر 2009 انجام شد.در هنگام پرواز آزمایشی ، هواپیما که خود دارای وزن 127 تن است تجهیزات آزمایشی به وزن 15 تن نیز از جمله مخازن آب به وزن 2 تن به همراه داشت.به صورت رسمی حداکثر وزن برخاست این هواپیما 141 تن اعلام شده است.انتظار می رود اولین هواپیما در سه ماهه اول سال 2013 به نیروی هوایی فرانسه تحویل داده شود و تحویل بقیه سفارشات تا سال 2025 پایان یابد.[/font]





    در ژانویه 2009 ، شرکت ایرباس تحویل اولین دسته از هواپیماهای A-400M را تا سال 2012 به تعویق انداخت و اعلام کرد باید به دنبال راه های جدید برای پیش برد برنامه هواپیمای ترابری بزرگ بود.در همان سال با بر آورد هزینه های پیش روی توسعه این طرح رقم شگفت انگیز 11.2 میلیارد دلار اعلام شد.شرکت ایرباس اعلام کرد که در صورت آن که 5.2 میلیارد دلار پول به این پروژه تزریق نشود ، آن را کنار خواهد گذاشت.سر انجام در نوامبر 2010 ، کشورهای بلژیک ، انگلیس ، فرانسه ، ترکیه ، آلمان اسپانیا و لوکزامبورگ توافق کردند مبلغ 1.5 میلیارد دلار را در اختیار شرکت ایرباس قرار دهند تا این پروژه را پیگیری و توسعه دهد.در عین حال کشورهای آلمان و انگلیس از تعداد هواپیماهای سفارش داده شده خود کاستند و آن را به 53 و 22 فروند رساندند که در کل تعداد هواپیماهای سفارش داده شده را به 170 فروند کاهش داد.[/font]


    تست های پروازی
    اولین A-400M با نام MSN1 شناخته می شود.در 8 آوریل 2010 ، دومین هواپیمای تولیدی (MSN2) تست های پروازی خود را تکمیل کرد.هواپیماهای سوم و چهارم نیز به ترتیب در 9 ژوئیه 2010 و دسامبر همان سال تست های پروازی خود را به پایان رساندند.هواپیماهای اول ، سوم و پنجم تولید شده ( MSN1 ، MSN3 و MSN5 ) پرواز های خود را در تولوز انجام دادند.در حالی که هواپیماهای دوم و چهارم (MSN2 و MSN4) تست های پروازی را در سویل که از آب و هوای بهتری نسبت به تولوز برخوردار است و انطعاف پذیری بیشتری به هواپیما می دهد انجام دادند.علاوه بر آن در سال 2010 ، هواپیمای A-400M در دو رویداد بزرگ دنیای هوانوردی یعنی نمایشگاه های هوایی فارنبورگ انگلیس و برلین آلمان به نمایش گذاشته شد.در اکتبر 2011 ، تست های حرکت بر روی خزشگاه و باند خیس نیز با موفقیت انجام گرفت و شرکت ایرباس اعلام کرد که در صورت خیس بودن باند ، در هنگام فرود و برخاست هیچ آبی وارد موتورهای A-400M نمی شود.

  2. کاربر مقابل از jet star عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده است:

    admin (01-21-2015)

  3. Top | #2
    cook
    ایران کشوری با تمدن و فرهنگ بسیار غنی و سفره ایرانی سفره ای رنگین است. ایرانیان از گذشته توجه ویژه ای به غذای خود داشته اند.
    معرفی بهترین رستوران های ایرانی

    Iranian Restaurant
    Persian Restaurant
    Iranian food
    Persian food

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

علاقه مندي ها (Bookmarks)

علاقه مندي ها (Bookmarks)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
twitter facebook rss
yahoo google
انجمن بانک اطلاعاتی هوانوردی ایران در زمستان 94 کار خود را آغاز نمود و تا کنون سعی داشته تا قدمی هر چند کوچک در راه صنعت هوانوردی کشور عزیزمان گام بردارد. همچنین وظایف این انجمن اموزش و اطلاع رسانی به علاقمندان صنعت هوانوردی کشور عزیزمان می باشد. مدیریت شده توسط : بانک اطلاعاتی هوانوردی ایران .

اکنون ساعت 11:32 AM برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4.5 می باشد.

ایمیل پست الکترونیکی مدیریت سایت : info@pilotairline.ir
پیامک سامانه پیامکی : 30002650900900