سلام میهمان گرامی برای استفاده از کلیه امکانات انجمن لطفا ثبت نام کنید جهت عضویت در انجمن اینجا کلیک کنید بعد از عضویت شما تمامی امکانات انجمن که در اختیار کاربران می باشد در اختیار شما قرار خواهد گرفت.همچنین اگر قبلا ثبت نام کردید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید.
هواپیمای c-130j
انتخاب رنگ سبز انتخاب رنگ آبی انتخاب رنگ قرمز انتخاب رنگ نارنجی انتخاب رنگ تیره انتخاب رنگ زرد انتخاب رنگ بنفش
خوراک آر اس اس توییتر فیس بوک
آیا میدانید :
هواشناسی
آپلود سنتر
تعرفه تبلیغات
مترجم انلاین
لینکستان

از شما دوستان و علاقمندان به صنعت هوانوردی دعوت میشود در مطالب و نظرات انجمن شرکت کنید تابتوانیم سایتی اموزشی و پربار را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم .
https://telegram.me/pilotairline
نمایش نتایج: از 1 به 2 از 2

موضوع: هواپیمای c-130j

  1. Top | #1

    http://up.vbiran.ir/images/rgk38wbh3cfxod62rhr2.gifhttp://up.vbiran.ir/images/rgk38wbh3cfxod62rhr2.gifhttp://up.vbiran.ir/images/rgk38wbh3cfxod62rhr2.gifhttp://up.vbiran.ir/images/rgk38wbh3cfxod62rhr2.gifhttp://up.vbiran.ir/images/rgk38wbh3cfxod62rhr2.gifhttp://up.vbiran.ir/images/rgk38wbh3cfxod62rhr2.gif

    بلند اسمان جایگاه من است
    تاریخ عضویت
    Jan 2015
    عنوان کاربر
    سرپرست سایت
    شماره عضویت
    1
    میانگین پست در روز
    0.33
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    502
    تشکر ها
    7
    تشکر شده 7 بار در 5 ارسال.
    حالت من : Khoshhal
    نوشته های وبلاگ
    2

    رتبه نمایشگاه

    هواپیمای c-130j

    هواپیمای ترابری C-130J سوپر هرکولس

    مقدمه
    [font]کم و بیش همه شما تا کنون از هواپیمای ترابری هرکولس شنیده اید.این هواپیمای غول آسای ترابری یکی از پرفروشترین و کار آمد ترین هواپیماهای ترابری - تاکتیکی ساخته شده به دست بشر است.برای درک بهتر جمله بالا شایان ذکر است که تولید این هواپیما در مدل های مختلف از سال 1954 تاکنون همچنان ادامه دارد و تاکنون به 69 کشور دنیا صادر شده است.طبق برنامه ریزی ها و بهینه سازی های انجام گرفته این هواپیما همچنان تا ده ها سال بعد در خدمت کشورهای کاربر باقی خواهد ماند.همه شما می دانید که با گذشت زمان همه هواپیماها نیاز به ارتقا دارند و در این مقاله قصد داریم به نمونه ای بهینه سازی شده از این هواپیما بپردازیم.


    مهمان گرامی شما نمیتوانید عکس ها و تصاویر را مشاهده کنید. برای ثبت نام و دیدن تصاویر اینجا کلیک نمائید .

    سوپر هرکولس
    هواپیمای C-130J آخرین مدل از هواپیمای ترابری معروف C-130 هرکولس است که همانند اکثر نمونه های هرکولس وظیفه آن انتقال بار و نیرو است.در نمونه J برخی بهینه سازی ها نسبت به مدل های گذشته مانند کاکپیت شیشه ای ، سیستم های الکترونیکی دیجیتال و موتور جدید با ملخ شش پره صورت گرفته است.بهینه سازی های انجام گرفته باعث شده است تا C-130J دارای برد و سرعت بیشتر ، قابلیت حمل بار بیشتر و توانایی بیشتری در فرود و برخاست از فرودگاه های نیمه کاره و خاکی داشته باشد.مدتی نگذشته بود که از روی C-130J نمونه ای با بدنه کشیده تر توسط شرکت لاکهید مارتین طراحی و ساخته شد که در نیروی هوایی آمریکا با نام CC-130J و در نیروی هوایی سلطنتی انگلستان C-130J-30 شناخته می شود.این هواپیما دارای حداقل 15 درصد مصرف سوخت کمتر نسبت به دیگر نمونه های C-130 است.علاوه بر آن نیاز به نگهداری و تعمیر کمتری دارد و هواپیمایی با دوام ، مقرون به صرفه و در عین حال پیشرفته است.همین ویژگی ها C-130J را تبدیل به گزینه ای مناسب برای نیروهایی که نیاز به هواپیمایی پیشرفته و کم هزینه دارند کرده است.

    مهمان گرامی شما نمیتوانید عکس ها و تصاویر را مشاهده کنید. برای ثبت نام و دیدن تصاویر اینجا کلیک نمائید .

    [font]یک[/font][font] [/font][font]C-130J[/font][font] در حال شستشو در پایگاه هوایی کیسلر واقع در میسیسیپی[/font]

    در دسامبر 2011 نیروی هوایی آمریکا و شرکت لاکهید مارتین قراردادی را به مبلغ 167 میلیون دلار به منظور ارتقای ناوگان هواپیماهای C-130J منعقد کردند.در این پکیج به روز رسانی که در نیروی هوایی آمریکا به نام بلاک 8.1 شناخته می شود هر دو سامانه های سخت افزاری و نرم افزاری این هواپیما به روز رسانی خواهد شد.برخی از این بروز رسانی ها شامل:سامانه تشخیص دوست از دشمن ، دیتا لینک ، ارتباطات و مدیریت ترافیک هوایی می شود.

    کاکپیت
    هواپیمای C-130J دارای دو خلبان و یک افسر بار گیری است.کاکپیت این هواپیما شیشه ای بوده و دارای 4 نمایشگر چند منظوره کریستال مایع L-3 برای کنترل پرواز و سیستم های ناوبری است.هر خلبان دارای یک نمایشگر سربالا (HUD) جداگانه است.این هواپیما اولین هواپیمای ترابری نظامی در جهان است که مجهز به نمایشگر سربالا به عنوان یکی از ابزار های اولیه مورد نیاز برای کنترل پرواز شده است. کامپیوتر ماموریتی دوگانه (که توسط شرکت سیستم های BAE ساخته شده است) بر سیستم ها و وضعیت هواپیما نظارت دارد و وضعیت هواپیما را به خدمه گزارش می کند.در کابین خلبان یک نمایشگر رادار کم قدرت رنگی ساخت شرکت نورثروپ گرومن نصب شده است.دیگر تجهیزات و سیستم های کابین خلبان شامل: سیستم ناوبری اینرسیایی / سیستم موقعیت یاب جهانی GPS ، سامانه هشدار دهنده افزایش ترافیک هوایی ، سامانه جلوگیری از برخورد هواپیما با زمین و سامانه کمک فرود هواپیما (ILS) می شود.خودکار بودن اکثر سیستم ها و سامانه های هواپیما باعث کاهش خدمه از 5 نفر (در نمونه های قبلی) به 3 نفر شده است و مهندس پرواز و ناوبر در این نمونه حذف شده است.

    مهمان گرامی شما نمیتوانید عکس ها و تصاویر را مشاهده کنید. برای ثبت نام و دیدن تصاویر اینجا کلیک نمائید .

    [font]کاکپیت سوپر هرکولس[/font]
    در جولای 2008 ، شرکت لاکهید مارتین جزئیات پکیج ارتقای هواپیمای C-130J را اعلام کرد.این تغییرات شامل:سیستم واحد و جهانی نقشه های دیجیتال (ساخت شرکت البیت) با نمایشگر قابل حمل ، نمایشگر ماموریت اصلی و سیستم کمک فرود با استفاده از GPS می شود.

    مهمان گرامی شما نمیتوانید عکس ها و تصاویر را مشاهده کنید. برای ثبت نام و دیدن تصاویر اینجا کلیک نمائید .

    [font]نمایشگر سربالا هواپیمای C-130J[/font]
    سیستم باربری
    هواپیمای ترابری C-130J می تواند تا 37.216 پوند بار را با خود حمل کند.برای مثال این هواپیما می تواند تا 3 نفربر زرهی ، 74 برانکارد ، 94 سرباز با تجهیزات کامل یا 64 چترباز را با خود حمل کند.فضای درونی این هواپیما بسیار انطعاف پذیر بوده و می تواند در مدت زمان کوتاهی تغییر وظیفه داده و از باربری به حمل نیرو یا برانکارد تغییر کاربری دهد.در درون هواپیما دو ردیف صندلی از نوع تاشونده نصب شده است و همانند دیگر مدل ها امکاناتی برای حمل برانکارد مجروحان تعبیه شده است.بارها و نیروها از رمپ بزرگی که در عقب هواپیما واقع شده است و به وسیله نیروی هیدرولیکی باز و بسته می شود از هواپیما وارد یا خارج می شوند.

    مهمان گرامی شما نمیتوانید عکس ها و تصاویر را مشاهده کنید. برای ثبت نام و دیدن تصاویر اینجا کلیک نمائید .

    [font]فضای درونی قسمت بار[/font]
    اقدامات متقابل
    رادار هشدار دهنده موشک AN/AAR-47 با استفاده از سنسورهای الکترو-اپتیکی با تشخیص خروجی هوای موشک ها و استفاده از الگوریتم های پیشرفته به تجزیه و تحلیل (آنالیز) و اولویت بندی تهدیدات می پردازد.این سنسورها در زیر پنجره کابین خلبان دوم و مخروط دم نصب شده اند.شعاع عمل سیستم هشدار دهنده - گیرنده AN/ALR-56M (ساخت شرکت سیستم های BAE) از باند 2GHz تا 20GHz است ؛ یک آنتن باند پایین و چهار آنتن باند بالا در نزدیکی دماغه هواپیما ، در نزدیکی پنجره کابین خلبان دوم و در مخروط دم نصب شده است.سیستم دفاعی یکپارچه AN/ALE-47 ساخت شرکت سیستم های BAE توانایی پخش چف و فلیر را به صورت خودکار داراست.

    مهمان گرامی شما نمیتوانید عکس ها و تصاویر را مشاهده کنید. برای ثبت نام و دیدن تصاویر اینجا کلیک نمائید .

    [font]رادار هشدار دهنده موشک AN/AAR-47 و سیستم هشدار دهنده - گیرنده AN/ALE-47[/font]
    نیروی هوایی آمریکا خواستار نصب سامانه اقدامات مقابل مادون قرمز AN/AAQ-24 (که به صورت اختصاصی برای هواپیماهای بزرگی مانند C-130 طراحی شده است) ساخت شرکت نورث روپ گرومن را بر روی هواپیماهای C-130 شد.تولید این سامانه با نرخ پایین از سال 2002 شروع شد و پس از طی آزمایش ها و ارزیابی های مختلف در جولای 2004 بر روی هواپیماهای C-130 (از جمله C-130J) عملیاتی شد.در مه 2008 ،علاوه بر نیروی هوایی آمریکا ، نیروی هوایی سلطنتی استرالیا نیز خواستار خرید 12 دستگاه از این سامانه که به اختصار LAIRCM (مخفف Large Aircraft Infra-red Countermeasures) خوانده می شود شد.

    رادار[align=right] [align=justify]بر روی این هواپیما رادار ناوبری و هواشناسی MODAR 4000 نصب شده است.این رادار در دماغه هواپیماهای ترابری C-130J و C-130J-30 نصب شده است.

    پیشرانه[align=right][align=justify]هواپیمای ترابری C-130J از چهار موتور توربو پراپ AE2100D3 (هر کدام به قدرت 4591 اسب بخار) ساخت شرکت روزل رویس نیرو می گیرد.این موتورها به این هواپیما اجازه می دهد به برد و سرعتی بالاتر نسبت به نمونه های قبلی خانواده هواپیماهای C-130 دست یابد.ملخ پروانه نصب شده بر روی این موتور R391 نام دارد ، این ملخ دارای شش تیغه بوده و به صورت تمام کامپوزیت توسط شرکت هوا و فضای Dowty ساخته شده است.به منظور کنترل بهتر وضعیت موتورها ، بر روی این هواپیما سامانه الکترونیکی و دیجیتال کنترل موتور ساخت شرکت هوا و فضای لوکاس (Lucas) نصب شده است.علاوه بر سامانه کنترل موتور ، این این هواپیما دارای سامانه کنترل خودکار تراست موتور است.این سامانه باعث توازن در میزان تراست تولیدی موتورها می شود و به خلبان این امکان را می دهد در سرعت های پایین کنترل بهتری بر روی هواپیما داشته باشد.هواپیمای C-130J می تواند 45.900 پوند سوخت را در مخازن سوخت داخلی خود حمل کند ، علاوه بر آن در مخازن سوخت خارجی نیز می توان تا 18700 پوند سوخت بارگزاری کرد.این هواپیما می تواند به روش Probe and Drogue سوخت گیری هوایی را انجام دهد(در این روش یک شلنگ از هواپیمای سوخت رسان آزاد می شود و هواپیمایی که قصد سوخت گیری دارد دارای یک میله سخت است ، با اتصال شلنگ به این میله سوخت گیری انجام می شود).میله سوخت گیری این هواپیما در قسمت پشت کابین خلبان نصب شده است و این میله می تواند هنگامی که هواپیما نیازی به سوخت گیری ندارد در محفظه تعبیه شده در درون هواپیما قرار گیرد.

    مهمان گرامی شما نمیتوانید عکس ها و تصاویر را مشاهده کنید. برای ثبت نام و دیدن تصاویر اینجا کلیک نمائید .

    [font]موتورهای یک فروند C-130J-30 نیروی هوایی انگلستان (عکس مربوط به سال 2004 است)[/font]
    ساخت نمونه کشیده
    هواپیمای C-130J-30 در واقع نمونه کشیده هواپیمای C-130J است.در این نمونه طول هواپیما از 40 فوت به 55 فوت افزایش یافته است.این افزایش طول به طور قابل توجهی باعث افزایش توانایی هواپیما در زمینه ترابری شده است.این نمونه نسبت به نمونه C-130J می تواند میزان بیشتری برانکارد ، خودروهای نظامی و نیرو (128 سرباز مسلح و 92 چترباز در مقابل 94 سرباز مسلح و 64 چترباز در C-130J) را حمل کند.

    مهمان گرامی شما نمیتوانید عکس ها و تصاویر را مشاهده کنید. برای ثبت نام و دیدن تصاویر اینجا کلیک نمائید .

    [font]یک فروند C-130J-30 نیروی هوایی هند[/font]
    اولین هواپیما از 15 فروند C-130J-30 سفارش داده شده توسط نیروی هوایی انگلستان در سال 1999 تحویل داده شد و تحویل بقیه هواپیما تا سال 2011 پایان یافت.این هواپیما در حال حاضر در آمریکا (اولین بار در دسامبر 2001 به گارد ملی هوایی تحویل داده شد) ، نیروی هوایی سلطنتی استرالیا (12 فروند) و نیروی هوایی انگلستان (15 فروند) در حال خدمت است.علاوه بر آن کشورهای ایتالیا (10 فروند) ، کویت (4 فروند) و دانمارک (3 فروند) از آن را سفارش داده اند.

    سفارشات
    اولین گروه از هواپیماهای C-130J-30 در نوامبر 1999 تحویل انگلیس شد.در آمریکا ، هواپیماهای ترابری C-130J در آوریل 2004 در پایگاه هوایی ریتل راک مستقر و در دسامبر همان سال عملیاتی شدند.در سال 2006 فرماندهی نیروی هوایی آمریکا آمادگی این هواپیما را برای انجام ماموریت های مختلف اعلام کرد.

    تاکنون 1186 فروند از هواپیمای ترابری C-130J و C-130J-30 سفارش داده شده است که 150 فروند از آن تحویل داده شده است.مشتریان عبارتند از:نیروی هوایی ایالات متحده آمریکا ، گارد ملی هوایی ، سپاه تفنگداران دریایی ، گارد ساحلی (89 C-130J و C-130J-30 و 20 KC-130J ) - نیروی هوایی سلطنتی انگلستان (10 C-130J 15 C-130J-30 همه تحویل داده شده اند) - نیروی هوایی ایتالیا ( C-130J ، 10 C-130J-30 همه تحویل داده شده اند) - نیروی هوایی سلطنتی استرالیا (12 فروند C-130J همه تحویل داده شده اند) - نیروی هوایی کویت (4 فروند C-130J-30) و نیروی هوایی دانمارک (12 فروند C-130J-30).

    در آوریل 2004 ، اولین هواپیمای سوخت رسان/ ترابری KC-130J وارد خدمت سپاه تفنگداران دریایی آمریکا شد.این هواپیما در سال 2005 به عراق فرستاده شد و اولین ماموریت رزمی خود را شروع کرد.تا پایان سال 2006 ، 24 فروند از این نمونه تحویل داده شد.

    در دسامبر 2006 ، نیروی هوایی آمریکا اعلام کرد که به دلیل ورود به خدمت هواپیمای ترابری C-130J-30 دیگر نیازی به هواپیماهای KC-130J ندارد و آن ها را به سپاه تفنگداران دریایی تحویل خواهد داد.در دسامبر 2010 این هواپیماها تحویل سپاه تفنگداران دریایی شد.

    در مه 2007 ، هند درخواست خرید 6 فروند هواپیمای C-130J را به مقامات نیروی هوایی آمریکا تحویل داد.این قراداد به مبلغ 1.2 میلیارد دلار در سال 2008 بسته شد.

    دو فروند از C-130J های سفارش داده شده توسط نیروی هوایی هند در دسامبر 2010 تحویل داده شد.هواپیماهای سوم و چهارم نیز در ژوئن 2011 تحویل داده شد.دو هواپیمای باقی مانده نیز در دسامبر 2011 تحویل داده شد و این هواپیماها در فوریه همان سال عملیاتی شدند.

    در نوامبر 2007 ، نروژ طی قراردادی به مبلغ 519 میلیون دلار سفارش 5 فروند هواپیمای ترابری C-130J سوپر هرکولس را به شرکت لاکهید مارتین داد.اولین هواپیما در نوامبر 2008 ، دومین در آوریل 2009 و 2 فروند باقی مانده نیز در نوامبر 2010 تحویل داده شد.

    در ژانویه 2008 ، کانادا طی قراردادی به مبلغ 1.4 میلیارد دلار با شرکت لاکهید مارتین خواهان خرید 17 فروند C-130J شد.اولین هواپیما در ژوئن 2010 تحویل نیروهای کانادایی در پایگاه ترنتون شد.انتظار می رود تا پایان سال 2012 بقیه هواپیمای سفارش داده شده نیز تحویل گردد.

    در ژوئن 2008 ، نیروی هوایی آمریکا سفارش خرید 6 فروند هواپیمای عملیات ویژه HC/MC-130J را به شرکت لاکهید مارتین تسلیم نمود.اولین MC-130J در مارس 2011 تحویل داده شد.

    در جولای 2008 ، دولت اسرائیل سفارش 9 فروند هواپیمای ترابری C-130J-30 را به شرکت لاکهید مارتین نمود.

    قطر سفارش خرید 4 فروند هواپیمای C-130J-30 را به شرکت لاکهید مارتین داد.تولید هواپیماهای قطری در مه 2011 پایان یافت و در سپتامبر همان سال تحویل ارتش قطر شد.علاوه بر قطر در اوت 2008 عراق خواستار خرید 6 فروند هواپیمای ترابری C-130J-30 شد.

    در ژوئیه 2009 ، عمان خواستار خرید 1 فروند هواپیمای C-130J-30 (نمونه کشیده C-130J) شد.در اوت 2010 دو فروند دیگر نیز به سفارش عمان افزوده شد.پیش بینی می شود این هواپیماها بین سال های 2012 تا 2014 تحویل داده شوند.

    در مارس 2010 ، دولت تونس و شرکت لاکهید مارتین قرادادی را به منظور خرید دو فروند هواپیمای C-130J امضا کردند.تحویل این هواپیماها برای سال های 2013 و 2014 برنامه ریزی شده است.

    در 27 مه 2010 ، دولت آمریکا مبلغ 245 میلیون دلار را به منظور ساخت 3 فروند هواپیمای سوخت رسان KC-130J برای نیروی هوایی کویت به شرکت لاکهید مارتین داد.این قرارداد توسط نیروی دریایی آمریکا مدیریت می شود و برنامه ریزی انجام گرفته حکایت از تحویل آن ها در سال های 2013 و 2014 دارد.

    در دسامبر 2010 ، نیروی هوایی جمهوری کره (کره جنوبی) و شرکت لاکهید مارتین قراردادی را به منظور خرید 4 فروند هواپیمای C-130J منعقد کردند.تحویل این هواپیماها در سال 2014 آغاز خواهد شد.در این قرارداد شرکت لاکهید مارتین موظف به آموزش خلبانان ، کارمندان و پرسنل فنی این هواپیماها به مدت 2 سال شده است.

    در فوریه 2011 ، بین نیروی هوایی آمریکا و شرکت لاکهید مارتین قراردادی به منظور ارائه سیستم آموزش کادر پروازی هواپیماهای C-130 امضا شد.این قرارداد شامل ارئه آموزش و خدمات آموزشی ، پشتیبانی و نگهداری و تعمیر دستگاه های آموزش خلبانان و پرنسل می شود.

    در سپتامبر 2011 ، قراردادی بین نیروی هوایی آمریکا و شرکت لاکهید مارتین به منظور توسعه و تولید 4 شبیه ساز پرواز کامل برای هواپیمای C-130J امضا شد.

    در سپتامبر 2011 ، شرکت لاکهید مارتین اولین هواپیمای MC-130J Shadow II (سایه 2) را به نیروی هوایی آمریکا و فرماندهی عملیات ویژه تحویل داد.در همان ماه اولین هواپیمای HC-130J به نیروی هوایی ایالات متحده تحویل داده شد ، این هواپیما در آموزش خلبانان و پرنسل استفاده خواهد شد.

    در اکتبر 2011 ، هند طی قراردادی به مبلغ 1.2 میلیون دلار خواستار خرید 6 فروند هواپیمای C-130J شد.

    علاوه بر آن نیروی هوایی آمریکا خواهان 6 موتور رولز رویس AE 2100D3 اضافی ، 8 سیستم هشدار دهنده موشک AN/AAR-47 و 8 رادار هشدار دهنده AN/ALR-56M است.

    مهمان گرامی شما نمیتوانید عکس ها و تصاویر را مشاهده کنید. برای ثبت نام و دیدن تصاویر اینجا کلیک نمائید .

    [font]سوپر هرکولس از سه نمای مختلف[/font]
    مهمان گرامی شما نمیتوانید عکس ها و تصاویر را مشاهده کنید. برای ثبت نام و دیدن تصاویر اینجا کلیک نمائید .

    [font]مقایسه ای بین C-130J و C-130J-30[/font]
    مشخصات

    خدمه:3 نفر (دو خلبان و یک افسر بارگزار (لود مستر)

    ظرفیت:

    92 سرباز با تجهیزات کامل (128 سرباز در نمونه C-130J-30)

    64 چترباز (92 چترباز در نمونه C-130J-30)

    6 پالت (8 پالت در نمونه C-130J-30)

    74 برانکارد به همراه 2 پزشک (94 برانکارد در نمونه C-130J-30)

    3 خودروی هاموی یا 1 نفربر LAV III یا M113

    ظرفیت بارگزاری: 42 هزار پوند (19050 کیلوگرم) (19958 کیلوگرم در C-130J-30)

    طول:29.79 متر (34.36 متر در C-130J-30)

    طول بال ها:40.41 متر

    ارتفاع:11.84 متر

    وزن خالی:34274 کیلوگرم

    بیشینه وزن هنگام برخاست:79378 کیلوگرم

    وزن برخاست معمول:70305 کیلوگرم

    پیشرانه:چهار موتور توربو پراپ AE 2100D3 هر یک به قدرت 4.637 اسب بخار

    ملخ موتور:ملخ تمام کامپوزیت R391

    بیشینه سرعت:671 کیلومتر در ساعت

    سرعت کروز:643 کیلومتر در ساعت

    برد:5250 کیلومتر (3262 مایل)

    بیشینه ارتفاع پروازی:8615 متر
    منتشر شده در ماهنامه جنگ افزار



    [/FONT]
    بلند اسمان جایگاه من است

  2. Top | #2
    cook
    ایران کشوری با تمدن و فرهنگ بسیار غنی و سفره ایرانی سفره ای رنگین است. ایرانیان از گذشته توجه ویژه ای به غذای خود داشته اند.
    معرفی بهترین رستوران های ایرانی

    Iranian Restaurant
    Persian Restaurant
    Iranian food
    Persian food

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

علاقه مندي ها (Bookmarks)

علاقه مندي ها (Bookmarks)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
twitter facebook rss
yahoo google
انجمن بانک اطلاعاتی هوانوردی ایران در زمستان 94 کار خود را آغاز نمود و تا کنون سعی داشته تا قدمی هر چند کوچک در راه صنعت هوانوردی کشور عزیزمان گام بردارد. همچنین وظایف این انجمن اموزش و اطلاع رسانی به علاقمندان صنعت هوانوردی کشور عزیزمان می باشد. مدیریت شده توسط : بانک اطلاعاتی هوانوردی ایران .

اکنون ساعت 10:10 PM برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4.5 می باشد.

ایمیل پست الکترونیکی مدیریت سایت : info@pilotairline.ir
پیامک سامانه پیامکی : 30002650900900