سلام میهمان گرامی برای استفاده از کلیه امکانات انجمن لطفا ثبت نام کنید جهت عضویت در انجمن اینجا کلیک کنید بعد از عضویت شما تمامی امکانات انجمن که در اختیار کاربران می باشد در اختیار شما قرار خواهد گرفت.همچنین اگر قبلا ثبت نام کردید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید.
C-17 Globemaster III، غول پرنده مدرن
انتخاب رنگ سبز انتخاب رنگ آبی انتخاب رنگ قرمز انتخاب رنگ نارنجی انتخاب رنگ تیره انتخاب رنگ زرد انتخاب رنگ بنفش
خوراک آر اس اس توییتر فیس بوک
آیا میدانید :
هواشناسی
آپلود سنتر
تعرفه تبلیغات
مترجم انلاین
لینکستان

از شما دوستان و علاقمندان به صنعت هوانوردی دعوت میشود در مطالب و نظرات انجمن شرکت کنید تابتوانیم سایتی اموزشی و پربار را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم .
https://telegram.me/pilotairline
نمایش نتایج: از 1 به 2 از 2

موضوع: C-17 Globemaster III، غول پرنده مدرن

  1. Top | #1

    http://up.vbiran.ir/images/rgk38wbh3cfxod62rhr2.gifhttp://up.vbiran.ir/images/rgk38wbh3cfxod62rhr2.gifhttp://up.vbiran.ir/images/rgk38wbh3cfxod62rhr2.gifhttp://up.vbiran.ir/images/rgk38wbh3cfxod62rhr2.gifhttp://up.vbiran.ir/images/rgk38wbh3cfxod62rhr2.gifhttp://up.vbiran.ir/images/rgk38wbh3cfxod62rhr2.gif

    بلند اسمان جایگاه من است
    تاریخ عضویت
    Jan 2015
    عنوان کاربر
    سرپرست سایت
    شماره عضویت
    1
    میانگین پست در روز
    0.33
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    502
    تشکر ها
    7
    تشکر شده 7 بار در 5 ارسال.
    حالت من : Khoshhal
    نوشته های وبلاگ
    2

    رتبه نمایشگاه

    C-17 Globemaster III، غول پرنده مدرن

    تاریخچه
    با شدیدتر شدن جنگ سرد بین بلوک شرق و غرب در اواخر دهه 1970 ، به ویژه پس از اشفال نظامی افغانستان در 1979،مقامات نظامی ایالات متحده برای تقویت پایگاه های امریکایی و پیمان ناتو در برابر اقدامات احتمالی پیمان ورشو براگیخته شدند. در آن زمان،با وجود برنامه های بهبود هواپیماهای گالاسکی و استارلیفتر،باز هم ارزیابی های کارشناسان نظامی از سرعت عمل ناتو در برابر حمله احتمالی ورشو نگران کننده بود.بنابراین، در فوریه 1980 وزارت دفاع ایالات متحده ساخت یک هواپیمای جدید ترابری سنگین استراتژیک،با قابلیتهای تاکتیکی و امکان استفاده از فرودگاه های نامناسب را به مناقصه گذاشت.
    پس از بررسی طرح های پیشنهادی، طرح مک دانل داگلاس در 29 اوت 1981 برنده مناقصه اعلام شد. این طرح را سی-17 نامیدند. همانند بسیاری از طرح های جدید،برنامه ساخت سی-17 با مشکلاتجدی(مثل تاخیر در تکمیل و توسعه نرم افزار سیستم کنترل رقمی) مواجه شد و با ماهها تاخیر ادامه یافت.این تاخیر طولانی باعث بروز اختلافاتی جدی بین مسئولان شرکت سازنده از طرفی،و کنگره و نیروی هوایی ایالات متحده از طرف دیگر شد و در نتیجه وقفه هایی در زمینه هزینه ها به وجود آمد.سرانجام اولین پیش نمونه C-17 در دسامبر 1990 از آشیانه اش خارج شدو تا تابستان سال بعد آزمایشهای زمینی را انجام داد.با تکمیل این آزمایش ها، اولین آزمایش پروازی در 15 سپتامبر 1991 انجام شد.

    مهمان گرامی شما نمیتوانید عکس ها و تصاویر را مشاهده کنید. برای ثبت نام و دیدن تصاویر اینجا کلیک نمائید .
    ویژگیها
    سی-17 به چهار موتور توربوفن قدرتمند و سیستم پرواز با سیم مجهز است.این هواپیما ضمن دارا بودن قابلیت سوختگیری هوایی،برد پروازی زیادی دارد.امکان زودپروازی از روی باند های نامناسب و عملکرد پروازی قدرتمند از ویژگیهای دیگر گلوب مستر هستند.به علاوه فضای درونی این هواپیما چنان طراحی شده که امکان حمل انواع وسایل نقلیه نظامی چرخدار یا زنجیردار حال و آینده ایالات متحده را دارا باشد.مثلا شش دستگاه کامیون 900 کیلوگرمی را میتوان درون آن به صورت کنار هم قرار داد.برای تطابق با استانداردهای نیروی هوایی درباره تحمل سازه ای در برابر خسارات ناشی از حمله دشمن و همچنین اغتشاشات هوایی در ارتفاعات پایین،بال سی-17 با استحکامی مضاعف طراحی شده،چنانچه که سازه کلی هواپیما حدود یک سوم وزن پایه را تشکیل می دهد. بیشتر سیستم های درونی سی-17 مثل سیستمهای فشار،تهویه وضدیخ) با رایانه کنترل میشود.
    مهمان گرامی شما نمیتوانید عکس ها و تصاویر را مشاهده کنید. برای ثبت نام و دیدن تصاویر اینجا کلیک نمائید .
    مهمان گرامی شما نمیتوانید عکس ها و تصاویر را مشاهده کنید. برای ثبت نام و دیدن تصاویر اینجا کلیک نمائید .
    مهمان گرامی شما نمیتوانید عکس ها و تصاویر را مشاهده کنید. برای ثبت نام و دیدن تصاویر اینجا کلیک نمائید .
    با وجود برنامه اولیه وزارت دفاع برای خریداری 210 فروند سی-17، در مارس 1990 این تعداد به 120 فروند کاهش یافت.در دسامبر 1993 پنتاگون اعلام کرد که ابتدا فقط 40 فروند سی-17 را خریداری میکند و اگر شرکت سازنده نتواند افزایش هزینه ها، مشکلات طراحی و تاخیر ها را در مدت دو سال جبران کند خرید 80 فروند بعدی را لغو خواهد کرد.با این تهدی، مشکلات سی-17 حتی زودتر از زمان پیش بینی شده رفع شد و در نوامبر 1995 خرید همه 120 فروند قطعی شد.
    مهمان گرامی شما نمیتوانید عکس ها و تصاویر را مشاهده کنید. برای ثبت نام و دیدن تصاویر اینجا کلیک نمائید .
    مشخصات فنی
    پیشرانه: چهار موتور توربوفن پرات اند ویتی F117-PW-100
    بیشترین رانش موتور: 185.5 کیلو نیوتون
    ظرفیت مخازن سوخت درونی: 102.600 لیتر
    ابعاد بیرونی
    دهانه بال: 52.2 متر
    مساحت ناخالص بال: 353 متر مربع
    دهانه دم افقی: 19.8 متر
    طول: 53 متر
    ارتفاع: 16.7 متر
    ابعاد درونی
    بیشترین عرض قابل بارگیری: 5.5 متر
    بیشترین ارتفاع درونی: 4.1 متر
    حجم درونی: 593 متر مکعب
    وزنها
    وزن خالی عملیاتی: 122 تن
    بیشترین بارمزد: 78 تن
    بیشترین وزن برخاستن: 263 تن
    عملکرد پروازی
    بیشترین سرعت کروز در ارتفاع پایین: 650 کیلومتر بر ساعت
    طول میدان برخاستن: 2.28 کیلومتر
    طول میدان فرود: 920 متر
    برد: 4.500 کیلومتر
    -خدمه پروازی شامل سه نفر(خلبان،کمک خلبان،مسئول بار) به همراه 2 نفر همراه احتمالی
    - بیشترین محموله قابل حمل شامل سه فروند هلیکوپتر آپاچی یا پنج دستگاه زره پوش
    - قادر به حمل 102 چترباز
    تاریخ ورود به خدمت: ژوئن 1993

    ______________________________________
    بلند اسمان جایگاه من است

  2. Top | #2
    cook
    ایران کشوری با تمدن و فرهنگ بسیار غنی و سفره ایرانی سفره ای رنگین است. ایرانیان از گذشته توجه ویژه ای به غذای خود داشته اند.
    معرفی بهترین رستوران های ایرانی

    Iranian Restaurant
    Persian Restaurant
    Iranian food
    Persian food

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. کنکورد، زیبای غول پیکر
    توسط admin در انجمن هواپیماهای مسافر بری
    پاسخ: 1
    آخرين نوشته: 01-01-2019, 10:31 PM
  2. C-5 Galaxy، غول ترابری نظامی آمریکا
    توسط admin در انجمن هواپیماهای ترابری
    پاسخ: 1
    آخرين نوشته: 11-05-2018, 04:05 PM

علاقه مندي ها (Bookmarks)

علاقه مندي ها (Bookmarks)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
twitter facebook rss
yahoo google
انجمن بانک اطلاعاتی هوانوردی ایران در زمستان 94 کار خود را آغاز نمود و تا کنون سعی داشته تا قدمی هر چند کوچک در راه صنعت هوانوردی کشور عزیزمان گام بردارد. همچنین وظایف این انجمن اموزش و اطلاع رسانی به علاقمندان صنعت هوانوردی کشور عزیزمان می باشد. مدیریت شده توسط : بانک اطلاعاتی هوانوردی ایران .

اکنون ساعت 10:10 PM برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4.5 می باشد.

ایمیل پست الکترونیکی مدیریت سایت : info@pilotairline.ir
پیامک سامانه پیامکی : 30002650900900