Warning: Function ereg() is deprecated in ..../includes/class_postbit.php(345) : eval()'d code on line 281

Warning: Function ereg() is deprecated in ..../includes/class_postbit.php(345) : eval()'d code on line 296

Warning: Function ereg() is deprecated in ..../includes/class_postbit.php(345) : eval()'d code on line 281

Warning: Function ereg() is deprecated in ..../includes/class_postbit.php(345) : eval()'d code on line 296
سلام میهمان گرامی برای استفاده از کلیه امکانات انجمن لطفا ثبت نام کنید جهت عضویت در انجمن اینجا کلیک کنید بعد از عضویت شما تمامی امکانات انجمن که در اختیار کاربران می باشد در اختیار شما قرار خواهد گرفت.همچنین اگر قبلا ثبت نام کردید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید.
معرفی جنگنده چند منظوره میتسوبیشی f-2
انتخاب رنگ سبز انتخاب رنگ آبی انتخاب رنگ قرمز انتخاب رنگ نارنجی انتخاب رنگ تیره انتخاب رنگ زرد انتخاب رنگ بنفش
خوراک آر اس اس توییتر فیس بوک
آیا میدانید :
هواشناسی
آپلود سنتر
تعرفه تبلیغات
مترجم انلاین
لینکستان

از شما دوستان و علاقمندان به صنعت هوانوردی دعوت میشود در مطالب و نظرات انجمن شرکت کنید تابتوانیم سایتی اموزشی و پربار را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم .
https://telegram.me/pilotairline
نمایش نتایج: از 1 به 2 از 2

موضوع: معرفی جنگنده چند منظوره میتسوبیشی f-2

  1. Top | #1

    http://up.vbiran.ir/images/rgk38wbh3cfxod62rhr2.gifhttp://up.vbiran.ir/images/rgk38wbh3cfxod62rhr2.gifhttp://up.vbiran.ir/images/rgk38wbh3cfxod62rhr2.gifhttp://up.vbiran.ir/images/rgk38wbh3cfxod62rhr2.gifhttp://up.vbiran.ir/images/rgk38wbh3cfxod62rhr2.gifhttp://up.vbiran.ir/images/rgk38wbh3cfxod62rhr2.gif

    بلند اسمان جایگاه من است
    تاریخ عضویت
    Jan 2015
    عنوان کاربر
    سرپرست سایت
    شماره عضویت
    1
    میانگین پست در روز
    0.35
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    502
    تشکر ها
    7
    تشکر شده 7 بار در 5 ارسال.
    حالت من : Narahat
    نوشته های وبلاگ
    2

    رتبه نمایشگاه

    معرفی جنگنده چند منظوره میتسوبیشی f-2

    جنگنده چند منظوره میتسوبیشی F-2

    [مهمان گرامی شما نمیتوانید عکس ها و تصاویر را مشاهده کنید. برای ثبت نام و دیدن تصاویر اینجا کلیک نمائید .[
    یک فروند جنگنده میتسوبیشی F-2 در حال برخاست[/align]
    شنایی کلی میتسوبیشی اف-2 ، یک جنگنده بمب افکن چند منظوره می باشد که به صورت مشترک توسط دو شرکت صنایع سنگین میتسوبیشی ژاپن و لاکهید مارتین ایالات متحده ساخته شده است.60 درصد هزینه این جنگنده به وسیله شرکت میتسوبیشی و 40 درصد باقی مانده توسط لاکهید مارتین و دولت آمریکا پرداخت شد.تولید این هواپیما در سال 1996 آغاز شد و نخستین فروند در سال 2000 وارد خدمت نیروی هوایی دفاعی ژاپن شد.این جنگنده در دو نمونه تک سرنشینه با شناسه F-2A و دو سرنشینه با شناسه F2B طراحی شده است و شباهت بسیار زیادی به جنگنده F-16 فالکون دارد.
    توسعه
    کار بر روی ساخت این جنگنده با امضای یک یادداشت تفاهم نامه میان دولت ژاپن و آمریکا به صورت جدی آغاز شد.از همان ابتدا ، اساس طرح ساخت یک جنگنده جدید بر پایه جنگنده اف-16 فایتینگ فالکون ساخت شرکت جنرال دینامیکز (بعدها لاکهید مارتین) بود.در سال 1993 ، شرکت جنرال دینامیکز در شرکت لاکهید مارتین ادغام شد ؛ پس از آن بود که دو شرکت میتسوبیشی و لاکهید مارتین با قدرت بیشتری به توسعه این پروژه پرداختند.در اواخر دهه 1980 ، آمریکا برنامه ای با نام شاهین چابک را برای ساخت نمونه با اندازه بزرگتر از جنگنده اف-16 پیگیری می کرد که به دلیل برنامه پروژه جنگنده ضربتی مشترک لغو شد.این طرح پایه و اساس جنگنده F-2 شد و با بهره گیری از طراحی بالهای آن و به روز رسانی سیستم های الکترونیکی ، این جنگنده حاصل شد.

    در اکتبر 1987 ، ژاپن به صورت رسمی جنگنده F-16 را به عنوان اساس جنگنده بومی نسل جدید خود یعنی F-2 و مکملی برای جنگنده های F-15J و F-4EJ اعلام کرد.قرارداد مابین دو کمپانی شامل انتقال تکنولوژی و تقسیم هزینه ها نیز می شد.همچنین در این دهه بود که نیروی هوایی آمریکا طرح شرکت جنرال دینامیکز برای ساخت نمونه ای بزرگتر از اف-16 را رد کرد که باعث شد تنها امید این طرح نیروی هوایی ژاپن و جنگنده در حال توسعه آن باشد.برنامه F-2 از همان ابتدا بسیار جنجال آفرین بود ؛ به این دلیل که هزینه توسعه و به خدمت گیری این هواپیما تقریبا چهار برابر خرید جنگنده های F-16 بلاک 50/52 بود.
    مهمان گرامی شما نمیتوانید عکس ها و تصاویر را مشاهده کنید. برای ثبت نام و دیدن تصاویر اینجا کلیک نمائید .

    [font]یک فروند جنگنده F-4EJ فانتوم و یک فروند F-2 در حال پرواز در ارتفاع بالا


    در ابتدا ، نیروی هوایی ژاپن تعداد 141 فروند جنگنده F-2 را سفارش داد تا بتواند قیمت تمام شده برای هر فروند را تا 10 میلیون دلار کاهش دهد.اما در سال 2004 ، این رقم به 94 فروند رسید.با این حال ، در سال 2004 ، قیمت تمام شده برای هر فروند از این هواپیما حدود 110 میلیون دلار بود.این در حالی بود که بحث های گسترده ای میان دولت ژاپن و آمریکا بر سر انتقال تکنولوژی و محدودیت های آن صورت گرفته بود.

    در 7 اکتبر 1997 ، نخستین هواپیمای تولید شده با موفقیت پرواز کرد.شرکت میتسوبیشی اعلام کرد که چهار فروند نمونه اولیه تولید خواهد کرد که دو فروند از آن به تست های استاتیک و خستگی سازه و دو فروند دیگر برای موتور ، سیستم های الکترونیکی و... اختصاص خواهد یافت.مدت کوتاهی بعد دولت ژاپن سفارش 141 فروند از این هواپیما را اعلام کرد که به زودی به 130 فروند کاهش یافت.طبق برنامه ریزی های صورت گرفته باید تا سال 1999 نخستین دسته تولیدی وارد خدمت می شد اما به دلیل چیزی که " مشکلات ساختاری و سازمانی " عنوان شده است ، اولین دسته در سال 2000 وارد خدمت شد و در سال 2004 هم تعداد هواپیماهای سفارش داده شده به 94 فروند کاهش یافت.

    در ژوئن 2007 ، جنگنده F-2 نخستین مانور برون مرزی خود را با استقرار در پایگاه اندرسون نیروی هوایی ایالات متحده و شلیک واقعی تسلیحات تجربه کرد.

    در 17 سپتامبر 2011 ، طی مراسمی آخرین فروند از 94 فروند هواپیمای سفارش داده شده پرواز کرده و تحویل نیروی هوایی ژاپن شد.شرکت سازنده اعلام کرد که تولید این هواپیما پایان یافته و ادامه نخواهد یافت.
    مهمان گرامی شما نمیتوانید عکس ها و تصاویر را مشاهده کنید. برای ثبت نام و دیدن تصاویر اینجا کلیک نمائید .

    [font]مانورپذیری بالا ، یکی از خصوصیات خانواده فالکون است که در جنگنده F-2 نیز به خوبی دیده می شود[/font]
    طراحی
    علاوه بر شرکت های میتسوبیشی و لاکهید مارتین ، شرکت های جنرال الکتریک (موتور هواپیما) ، هانیول ، رایتون ، NEC ، هازتلاین و کوکوسای الکتریک به طرق مختلف در این پروژه سهیم هستند.شرکت لاکهید مارتین وظیفه ساخت قسمت عقبی بدنه ، فلپ ها ، سیستم مدیریت تسلیحات ، بخش بزرگی از جعبه های بال و تعدادی اجزای دیگر را بر عهده دارد.شرکت کاوازاکی قسمت میانی بدنه و بخش هایی از چرخ جلو و محفظه موتور و شرکت میتسوبیشی نیز بالها و قسمت جلویی بدنه را تولید می کند.به جز سیستم پرواز با سیم دیجیتال که به صورت مشترک توسط آویشن الکتریک ژاپن و هانیول ساخته شده است ، ساخت دیگر بخش های ایویونیکی بر عهده شرکت لاکهید مارتین است.ساخت سیستم های ارتباطی و تشخیص دوست از دشمن نیز بر عهده رایتون ، هازتلاین ، NEC و کوکوسای الکتریک می باشد.پس از ساخت این تجهیزات در کارخانه های مزبور ، قطعات به تاسیسات شرکت میتسوبیشی در ناگویا فرستاده می شود تا مونتاژ شده و جنگنده ساخته شود.

    بال های بزرگ این هواپیما باعث افزایش ظرفیت تسلیحات قابل حمل و مانورپذیری بالاتر شده و از طرفی باعث افزایش وزن ، کاهش شتاب و محدودیت برد می شود.به همین دلیل ، شرکت میتسوبیشی در ساخت بالهای این جنگنده به صورت گسترده ای از مواد کامپوزیت استفاده کرده که در عین سبکی دارای مقاومت بالایی بودند.این ابتکار اگر چه در ابتدا مشکلاتی داشت ولی بعدها با رفع مشکلات به عنوان یک تکنولوژی جدید که اطلاعات چندان زیادی نیز از آن منتشر نشد در قالب همان توافقنامه به آمریکا نیز صادر شد.این ویژگی باعث کاهش نسبت وزن به مساحت بال ، افزایش برد و شتاب هواپیما شد.
    برخی تفاوت های میان دو جنگنده F-2 و F-16A به شرح زیر است:

    1. 25 درصد سطح بال بیشتر
    2. استفاده گسترده از مواد کامپوزیتی به منظور کاهش وزن و سطح مقطع راداری
    3. دماغه بزرگ و پهن به جای یک رادار آرایه فازی
    4. دم بزرگتر
    5. ورودی هوای بزرگتر
    6. آسمانه (کانوپی) سه تکه
    7. توانایی حمل چهار موشک ضد کشتی ASM-1 و ASM-2 و موشک های هوا به هوا


    مهمان گرامی شما نمیتوانید عکس ها و تصاویر را مشاهده کنید. برای ثبت نام و دیدن تصاویر اینجا کلیک نمائید .

    [font]تصویری جالب از مقایسه ابعاد دو جنگنده F-2A و F-16C[/font]
    تسلیحاتبخش الکتریک شرکت میتسوبیشی یک سیستم تسلیحاتی یکپارچه متشکل از کامپیوترها ، سیستم های جنگ الکترونیک و رادار آرایه فازی برای این هواپیما طراحی و نصب کرده است.یک قبضه توپ 20 میلیمتری M61 ولکان به عنوان سلاح ثابت در ریشه بال چپ هواپیما نصب شده است.علاوه بر آن ، 13 آویزگاه (یکی در زیر بدنه ، دو تا در نوک هر بال و پنج تا در زیر هر بال) وجود دارد که به وسیله یک سیستم مدیریت تسلیحات ساخت لاکهید مارتین کنترل می شود.در نقش هوا به هوا ، جنگنده F-2 می تواند از موشک های رایتون AIM-9L سایدویندر ، AIM-7F/M اسپارو و موشک حرارتی کوتاه برد AAM-3 ساخت میتسوبیشی استفاده کند.البته در صورت نیاز امکان یکپارچه سازی دیگر تسلیحات هوا به هوا نیز با هزینه پایین وجود دارد.از دیگر تسلیحات این جنگنده می توان به موشک های ضد کشتی ASM-1 و ASM-2 ، غلاف توپ ، غلاف های راکت انداز ، بمب خوشه ای CBU-87/B ، بمب های JDAM و بمب های سقوط آزاد سری Mk 80 اشاره کرد.همچنین این هواپیما می تواند در آویزگاه های زیر بال و بدنه از مخازن سوخت خارجی با ظرفیت 4400 کیلوگرم نیز استفاده کند.علاوه بر آن ، در آینده ای نزدیک نیروی هوایی ژاپن قصد دارد علاوه بر ارتقا رادار این جنگنده ، موشک میان برد AAM-4B که از هدایت فعال راداری استفاده می کنند را نیز بر روی جنگنده F-2 نصب کند.نصب این موشک باعث افزایش چشمگیر توانایی هوا به هوای این جنگنده خواهد شد.
    مهمان گرامی شما نمیتوانید عکس ها و تصاویر را مشاهده کنید. برای ثبت نام و دیدن تصاویر اینجا کلیک نمائید .

    [font]دو فروند جنگنده F-2A مسلح به موشک های AIM-9L سایدویندر[/font]
    راداراین جنگنده از یک رادار کنترل آتش J/APG-1 (باند X) از نوع آرایه اسکن الکترونیکی و یک فرستنده دیتالینک J-ARG-1 استفاده می کند.مدتی پیش اعلام شد که نیروی هوایی ژاپن قصد دارد این رادار را به استاندارد APG-2 ارتقا دهد.به دلیل سیاست های نیروی هوایی ژاپن ، اطلاعات بسیار ناچیزی از دیگر سیستم های الکترونیکی این جنگنده منتشر شده است.
    مهمان گرامی شما نمیتوانید عکس ها و تصاویر را مشاهده کنید. برای ثبت نام و دیدن تصاویر اینجا کلیک نمائید .

    [font]رادار آرایه اسکن الکترونیکی J/APG-1[/font]

    ارتباطاتسیستم های ارتباطی این جنگنده عبارتند از یک سامانه فرستنده - گیرنده AN/ARC-164 (باند UHF و ساخت شرکت رایتون) ، سامانه فرستنده - گیرنده باند V و UHF ساخت شرکت NEC ، سیستم تشخیص دوست از دشمن از طریق اطلاعات (ساخت شرکت هازتلاین) و یک رادیو HF ساخت شرکت کوکوسای الکتریک.
    پیشرانهنیروی پیشرانه این جنگنده توسط یک موتور توربوفن پس سوز دار F110-GE-129 تامین می شود.این موتور دارای بیشینه رانش 131 کیلونیوتون بوده و در حالت بدون پس سوز 17 هزار پوند و در هنگام روشن بودن پس سوز 29 هزار پوند نیرو به جنگنده F-2 می بخشد که آن را به سرعت 2 ماخ می رساند.با این حال ، سرعت 2 ماخ برای یک جنگنده نسل چهار و نیم کم می باشد.
    مهمان گرامی شما نمیتوانید عکس ها و تصاویر را مشاهده کنید. برای ثبت نام و دیدن تصاویر اینجا کلیک نمائید .

    [font]موتور F-100-GE در کارخانه جنرال الکتریک[/font]
    نمونه ها[font]XF-2A:[/font] نمونه آزمایشی تک سرنشینه[font]XF-2B: [/font]نمونه آزمایشی تک سرنشینه[font]F-2A:[/font] نمونه جنگنده تک سرنشینه[font]F-2B: [/font]نمونه آموزشی دو سرنشینه
    حوادثدر 31 اکتبر 2007 ، یک فروند هواپیمای آموزشی F-2B در طی از برخاست از فرودگاه ناگویا در مرکز ژاپن دچار آتش سوزی شد.این هواپیما در حال پرواز آزمایشی پس از تعمیر به وسیله متخصصان شرکت میتسوبیشی بود که این حادثه پیش آمد.هر دو خلبان این هواپیما دچار صدمات جزئی شده و دلیل حادثه نیز اشتباه در سیم کشی هواپیما عنوان شد.در زلزله و سونامی سال 2011 در ژاپن ، تعداد 18 فروند هواپیمای آموزشی F-2B متعلق به گردان 21 نیروی هوایی ژاپن به شدت دچار آسیب شده یا نابود شدند.از این تعداد ، 12 فروند از رده خارج و 6 فروند نیز قرار است با هزینه ای معادل 80 میلیون ین بازسازی شوند.در حال حاضر و تا بازسازی هواپیماهای آسیب دیده ، وظیفه آموزش خلبانان این گردان بر عهده دیگر گردان های آموزشی گذاشته شده است.
    مهمان گرامی شما نمیتوانید عکس ها و تصاویر را مشاهده کنید. برای ثبت نام و دیدن تصاویر اینجا کلیک نمائید .

    [font]یک فروند جنگنده F-2A مجهز به مخازن سوخت خارجی لحظاتی پیش از برخاست[/font]
    مشخصاتخدمه : 1 نفرطول: 15.52 مترطول بال: 11.13 مترارتفاع: 4.69 مترسطح بال: 34.83 متر مربعوزن خالی: 9,527 کیلوگرموزن بارگذاری شده: 14,970 کیلوگرمبیشینه وزن برخاست: 18,100 کیلوگرمپیشرانه: یک موتور توربوفن جنرال الکتریک F110-GE-129بیشینه قدرت موتور: 131 کیلونیوتونبیشینه سرعت: 2 ماخبرد: 834 کیلومتربیشینه ارتفاع پروازی: 59 هزار پا[/FONT]
    بلند اسمان جایگاه من است

  2. Top | #2

    http://up.vbiran.ir/images/rgk38wbh3cfxod62rhr2.gifhttp://up.vbiran.ir/images/qndtfn66fcrrq7cw6yh.gifhttp://up.vbiran.ir/images/qndtfn66fcrrq7cw6yh.gifhttp://up.vbiran.ir/images/qndtfn66fcrrq7cw6yh.gifhttp://up.vbiran.ir/images/qndtfn66fcrrq7cw6yh.gif

    تاریخ عضویت
    Dec 2018
    عنوان کاربر
    هوانورد
    شماره عضویت
    221
    میانگین پست در روز
    3.02
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    43
    تشکر ها
    0
    تشکر شده 0 بار در 0 ارسال.
    ایران کشوری با تمدن و فرهنگ بسیار غنی و سفره ایرانی سفره ای رنگین است. ایرانیان از گذشته توجه ویژه ای به غذای خود داشته اند.
    معرفی بهترین رستوران های ایرانی

    میهمان عزیز شما مجاز به دیدن لینک ها نیستید
    عضویت

    میهمان عزیز شما مجاز به دیدن لینک ها نیستید
    عضویت

    میهمان عزیز شما مجاز به دیدن لینک ها نیستید
    عضویت

    میهمان عزیز شما مجاز به دیدن لینک ها نیستید
    عضویت

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

علاقه مندي ها (Bookmarks)

علاقه مندي ها (Bookmarks)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
twitter facebook rss
yahoo google
انجمن بانک اطلاعاتی هوانوردی ایران در زمستان 94 کار خود را آغاز نمود و تا کنون سعی داشته تا قدمی هر چند کوچک در راه صنعت هوانوردی کشور عزیزمان گام بردارد. همچنین وظایف این انجمن اموزش و اطلاع رسانی به علاقمندان صنعت هوانوردی کشور عزیزمان می باشد. مدیریت شده توسط : بانک اطلاعاتی هوانوردی ایران .

اکنون ساعت 04:05 AM برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4.5 می باشد.

ایمیل پست الکترونیکی مدیریت سایت : info@pilotairline.ir
پیامک سامانه پیامکی : 30002650900900