Warning: Function ereg() is deprecated in ..../includes/class_postbit.php(345) : eval()'d code on line 281

Warning: Function ereg() is deprecated in ..../includes/class_postbit.php(345) : eval()'d code on line 296

Warning: Function ereg() is deprecated in ..../includes/class_postbit.php(345) : eval()'d code on line 281

Warning: Function ereg() is deprecated in ..../includes/class_postbit.php(345) : eval()'d code on line 296
سلام میهمان گرامی برای استفاده از کلیه امکانات انجمن لطفا ثبت نام کنید جهت عضویت در انجمن اینجا کلیک کنید بعد از عضویت شما تمامی امکانات انجمن که در اختیار کاربران می باشد در اختیار شما قرار خواهد گرفت.همچنین اگر قبلا ثبت نام کردید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید.
معرفی ایرباس 300/600
انتخاب رنگ سبز انتخاب رنگ آبی انتخاب رنگ قرمز انتخاب رنگ نارنجی انتخاب رنگ تیره انتخاب رنگ زرد انتخاب رنگ بنفش
خوراک آر اس اس توییتر فیس بوک
آیا میدانید :
هواشناسی
آپلود سنتر
تعرفه تبلیغات
مترجم انلاین
لینکستان

از شما دوستان و علاقمندان به صنعت هوانوردی دعوت میشود در مطالب و نظرات انجمن شرکت کنید تابتوانیم سایتی اموزشی و پربار را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم .
https://telegram.me/pilotairline
نمایش نتایج: از 1 به 2 از 2

موضوع: معرفی ایرباس 300/600

  1. Top | #1

    http://up.vbiran.ir/images/rgk38wbh3cfxod62rhr2.gifhttp://up.vbiran.ir/images/rgk38wbh3cfxod62rhr2.gifhttp://up.vbiran.ir/images/rgk38wbh3cfxod62rhr2.gifhttp://up.vbiran.ir/images/rgk38wbh3cfxod62rhr2.gifhttp://up.vbiran.ir/images/rgk38wbh3cfxod62rhr2.gifhttp://up.vbiran.ir/images/rgk38wbh3cfxod62rhr2.gif

    بلند اسمان جایگاه من است
    تاریخ عضویت
    Jan 2015
    عنوان کاربر
    سرپرست سایت
    شماره عضویت
    1
    میانگین پست در روز
    0.35
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    502
    تشکر ها
    7
    تشکر شده 7 بار در 5 ارسال.
    حالت من : Narahat
    نوشته های وبلاگ
    2

    رتبه نمایشگاه

    معرفی ایرباس 300/600

    اتحادیه ایرباس که با اجتماع منافع چند کشور اروپایی برای رقابت با ایالات متحده در تولید هواپیماهای مسافربری بزرگ به وجود آمد ، فعالیتش را با مطالعه طرح یک هواپیمای 300 نفره آغاز کرد . به همین دلیل نام 300 برای این طرح برگزیده شد .
    بررسیهای اولیه در 1965 پس از توافق انگلیسیها و فرانسوی ها برای ساخت یک هواپیمای مسافربری پر ظرفیت مناسب برای خطوط هوایی دو کشور ، آغاز شد در 26 سپتامبر 1967 آلمان غربی (سابق) هم با امضای یاد داشتی به این جمع پیوست . ابتدا طرحی به وزن 330000 پوند معادل 149700 کیلوگرم و با موتورهای آر بی 207 ساخت رولزرویس پیشنهاد شد اما به تدریجاً طراحان ایرباس دریافتند که ظرفیت حمل حدود 250 نفر مناسبتر و سرمایه گذاری مطمئن تری است . به ترتیب طرح 300بی . با وزن نا خالص 275575 پوند معادل 125000 کیلوگرم مطرح شد . سرانجام دوفروند پیش نمونه به نام 300 بی 1 ساخته شدند . اولین پرواز این هواپیماها در 28 اکتبر 1972 و پنجم فوریه 1973 در شهر تولوز (فرانسه ) با موتور های سی.اف.6 ساخت جنرال الکتریک انجام شد گواهینامه صلاحیت پروازی ایرباس 300 در ماه مارس 1974 صادر شد ، و اولین مدل تولیدی این هواپیما به نام 300 بی2 در ماه می همان سال به خدمت ایرفرانس درآمد.
    ورود ایرباس 300 به بازار در شرایطی که هواپیماهای مسافربری امریکایی بوئینگ 747 ، داگلاس دی سی 10 و لاکهید ال 1011 قبلاً عرضه شده بودند رقابت بسیار مشکلی برای اتحادیه نو پای ایرباس بود . و همچنین بحران نفتی سالهای میانی دهه 1970 اساساً فروش این رده از هواپیماها را کاهش داده بود. در چنین شرایطی ، تقاضاهای اولیه برای خرید هواپیمای جدید ایرباس چندان امیدوار کننده نبود ! اما با بهبود بازار و تمایل شرکت های مسافربری برای هواپیماهای جادارتر ، ایرباس برای عرضه مدل پر ظرفیت تری فعال شد . حاصل این فعالیت ایرباس 300 بی 4 بود که در 26 دسامبر 1974 پرواز کرد . بی 4 ظرفیت حمل سوخت و وزن بیشتری داشت و در 26 مارس 1975 گواهینامه صلاحیت پروازی را از کشورهای آلمان غربی و فرانسه دریافت کرد .
    از بین مدلهای مختلف ایرباس 300 ، مدل 600 اصلاحات محسوس تری دارد . این مدل که در 1980 از اصلاح مدل بی 4 به دست آمد ، به همان سازه عقبی بدنه ایرباس 310 مجهز است به همین دلیل دو ردیف صندلی بیشتر دارد . استفاده از مواد مرکب و سیستمهای ساده تر (برای کاهش وزن سازه ای ) و موتورهای قویتر از ویژگی های دیگر این مدل است . اولین فروند مدل 600 برای نخستین بار در هشتم ژوئیه 1983 با موتور جی تی 9 و در 20 مارس با موتور سی اف 6 پرواز کرد .مهمان گرامی شما نمیتوانید عکس ها و تصاویر را مشاهده کنید. برای ثبت نام و دیدن تصاویر اینجا کلیک نمائید .مدلهاA300B2-100 : در 28 ژوئن 1973 ، با موتورهای سی .اف.6
    A300B2-200 : مجهز به بالپه های کروگر برای عمکلرد بهتر در نشست و برخاست
    A300B2-220 : با موتورهای جی.تی 9 دیA300B4-100 : با موتورهای جی.تی9 دی مدل دوربرد
    A300B4-200 : با وزن بیشتر و سازه تقویت شده
    A300B4-220FF : در ششم اکتبر 1981 ، دو تا اف هم به معنی forward-facing می باشد
    A300-600 : هشتم ژوئیه 1983 مدل اصلاح شده بی.4 بدنه کشیده تر و استفاده از مواد مرکب برای کاهش وزن
    A300-600R : عرضه شده در 1985 با ته بالهای کوچک
    A300-600F : مدل باربری
    A300-600ST : مدل باربری ، اصلاح شده مدل 600R ،
    میهمان عزیز شما مجاز به دیدن لینک ها نیستید
    عضویت
    مهمان گرامی شما نمیتوانید عکس ها و تصاویر را مشاهده کنید. برای ثبت نام و دیدن تصاویر اینجا کلیک نمائید .[size=20px]مشخصات فنی A300-600[/size][size=17px]نیروگاه [/size]
    دو موتور JT9D-7R4H1 ویا PW4156 ویا CF6-80C2A1
    ظرفیت مخازن سوخت : 68.150 لیتر[size=17px]ابعاد [/size]
    دهانه بال : 44.84 متر
    مساحت ناخالص بال : 260 مترمربع
    مساحت کل ترمز های هوایی : 12.49 مترمربع
    طول : 54.08 متر
    طول کابین : 40.21متر
    ارتفاع : 16.83 متر
    ارتفاع کابین : 2.54 متر
    رد چرخها : 9.6 متر
    پایه چرخها : 18.60 متر[size=17px]وزن ها [/size]
    با موتورهای PW4156 وبا 266 مسافربیشترین وزن سوخت قابل مصرف : 49786 کیلوگرم
    بیشترین وزن برخاستن : 165000 کیلوگرم
    بیشترین بار بال : 635 کیلوگرم بر متر مربع[size=17px]عملکرد پروازی [/size]
    با موتورهای PW4156 وبا 266 مسافربیشترین سرعت کروز در ارتفاع 25000 پا : 480 نات ، 890 کیلومتر بر ساعت
    بیشترین ارتفاع عملیاتی : 40000 پا ، 12200 کیلومتر
    برد پروازی : 4200 مایل ، 6759 کیلومتر ، 3650 ناتیکال مایل[size=17px]توضیحات [/size]
    خدمه پروازی شامل دو نفر ، و دو صندلی برای همراهان احتمالی در کابین خلبان
    آرایش صندلی ها ی کابین اصلی در ردیف های 6، 7 ، 8 و یا 9 صندلیه با دو راهرو
    تعداد مسافران در آرایش مخلوط شامل 266 نفر درجه یک و 240 نفر اقتصادی
    قادر به حمل 289 نفر مافر در آرایش اقتصادی
    امکان حمل حداکثر 375 نفر براساس گواهینامه صلاحیت پروازی
    میهمان عزیز شما مجاز به دیدن لینک ها نیستید
    عضویت
    ایرباس 300 تاکنون 54 سانحه داشته که 1434 نفر کشته بر جای گذاشته که مرگبارترین آن طبق آمار سوانح هوایی ، پرواز ایران ایر 665 می باشد که در سوم جولای 1988 توسط ناو آمریکایی در خلیج فارس مورد اصابت موشک قرار گرفت و تمامی 290 مسافر آن کشته شدند . همچنین این سانحه رتبه نهم مرگبارترین سانحه هوایی تاریخ هوانوردی را داراست .
    بلند اسمان جایگاه من است

  2. Top | #2

    http://up.vbiran.ir/images/rgk38wbh3cfxod62rhr2.gifhttp://up.vbiran.ir/images/qndtfn66fcrrq7cw6yh.gifhttp://up.vbiran.ir/images/qndtfn66fcrrq7cw6yh.gifhttp://up.vbiran.ir/images/qndtfn66fcrrq7cw6yh.gifhttp://up.vbiran.ir/images/qndtfn66fcrrq7cw6yh.gif

    تاریخ عضویت
    Oct 2018
    عنوان کاربر
    هوانورد
    شماره عضویت
    214
    میانگین پست در روز
    0.72
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    34
    تشکر ها
    0
    تشکر شده 0 بار در 0 ارسال.
    ممنون از پستتون


    برای مشاوره پزشکی، دندانپزشکی و روانشناسی به لینکهای زیر مراجعه کنید:

    میهمان عزیز شما مجاز به دیدن لینک ها نیستید
    عضویت

    میهمان عزیز شما مجاز به دیدن لینک ها نیستید
    عضویت

    میهمان عزیز شما مجاز به دیدن لینک ها نیستید
    عضویت

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

علاقه مندي ها (Bookmarks)

علاقه مندي ها (Bookmarks)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
twitter facebook rss
yahoo google
انجمن بانک اطلاعاتی هوانوردی ایران در زمستان 94 کار خود را آغاز نمود و تا کنون سعی داشته تا قدمی هر چند کوچک در راه صنعت هوانوردی کشور عزیزمان گام بردارد. همچنین وظایف این انجمن اموزش و اطلاع رسانی به علاقمندان صنعت هوانوردی کشور عزیزمان می باشد. مدیریت شده توسط : بانک اطلاعاتی هوانوردی ایران .

اکنون ساعت 09:16 AM برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4.5 می باشد.

ایمیل پست الکترونیکی مدیریت سایت : info@pilotairline.ir
پیامک سامانه پیامکی : 30002650900900