سلام میهمان گرامی برای استفاده از کلیه امکانات انجمن لطفا ثبت نام کنید جهت عضویت در انجمن اینجا کلیک کنید بعد از عضویت شما تمامی امکانات انجمن که در اختیار کاربران می باشد در اختیار شما قرار خواهد گرفت.همچنین اگر قبلا ثبت نام کردید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید.
معرفی فرودگاه بین*المللی کوالالامپور
انتخاب رنگ سبز انتخاب رنگ آبی انتخاب رنگ قرمز انتخاب رنگ نارنجی انتخاب رنگ تیره انتخاب رنگ زرد انتخاب رنگ بنفش
خوراک آر اس اس توییتر فیس بوک
آیا میدانید :
هواشناسی
آپلود سنتر
تعرفه تبلیغات
مترجم انلاین
لینکستان

از شما دوستان و علاقمندان به صنعت هوانوردی دعوت میشود در مطالب و نظرات انجمن شرکت کنید تابتوانیم سایتی اموزشی و پربار را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم .
https://telegram.me/pilotairline
نمایش نتایج: از 1 به 2 از 2

موضوع: معرفی فرودگاه بین*المللی کوالالامپور

  1. Top | #1

    http://up.vbiran.ir/images/rgk38wbh3cfxod62rhr2.gifhttp://up.vbiran.ir/images/rgk38wbh3cfxod62rhr2.gifhttp://up.vbiran.ir/images/rgk38wbh3cfxod62rhr2.gifhttp://up.vbiran.ir/images/rgk38wbh3cfxod62rhr2.gifhttp://up.vbiran.ir/images/rgk38wbh3cfxod62rhr2.gifhttp://up.vbiran.ir/images/rgk38wbh3cfxod62rhr2.gif

    بلند اسمان جایگاه من است
    تاریخ عضویت
    Jan 2015
    عنوان کاربر
    سرپرست سایت
    شماره عضویت
    1
    میانگین پست در روز
    0.30
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    502
    تشکر ها
    7
    تشکر شده 7 بار در 5 ارسال.
    حالت من : Khoshhal
    نوشته های وبلاگ
    2

    رتبه نمایشگاه

    معرفی فرودگاه بین*المللی کوالالامپور

    طرح احداث فرودگاه بین*المللی کوالالامپور (KLIA ) در سال 1990 و هنگامی*که دولت مالزی دریافت فرودگاه بین*المللی سوبانگ (موسوم به فرودگاه سلطان عبدالعزیزصالح) پاسخ*گوی نیازهای آینده صنعت هوانوردی مالزی نخواهد بود، آغاز شد. ماهاتیر، نخست*وزیر مالزی اولین کسی بود که اجرای این طرح را با جدیت پی*گیری کرد. این تصمیم موجب شروع مباحث مهمی در زمینه*های مختلف شد. محل احداث فرودگاه که در 50 کیلومتری فرودگاه واقع شده، چندان خوشایند نبود. گروهی دیگر با اشاره به هزینه سنگین احداث این فرودگاه، نظر دولت را به انتقاد گرفته، معتقد بودند که فرودگاه سوبانگ با هزینه*ای کمتر قابل توسعه است. در واقع هم*زمان با آغاز پروژه احداث KLIA، طرح توسعه فرودگاه سوبانگ نیز به اجرا درآمد. در دسامبر سال 1993 ترمینال شماره 3 فرودگاه سوبانگ نیز به اجرا در آمد. در سال 1995 ترمینال شماره 2 بازسازی و سه سال بعد فرودگاه بین*المللی کوالالامپور افتتاح شد. نخستین روز افتتاح فرودگاه بین*المللی کوالالامپوردر 27 ژوئن 1998 (یک روز قبل از افتتاح فرودگاه بین*المللی هنگ*کنگ) با مشکلاتی جدی همراه بود. برخی سیستم*ها نظیر Aerobridge و Bay Allocation از کار افتاد و صفوف طولانی در محوطه داخلی و خارجی فرودگاه ایجاد شد. نقاله بار نیز به شدیدترین وضع ممکن خراب شد، کیف*ها گم شدند و مسافران حدود 5 ساعت معطل ماندند. اغلب این مشکلات سرانجام رفع شد، اما سیستم نقاله بار مسافر همچنان خراب ماند تا اینکه در سال 2006 نقاله جدیدی به طور کامل جایگزین آن شد. هم*زمان با این مشکلات، فرودگاه چالش جدیدی که همانا بحران مالی شرق آسیا بود را تجربه کرد. شیوع بیماری سارس و آنفلوآنزای مرغی نیز به کاهش ده*درصدی مسافران در مالزی و کل منطقه منجر شد. بحران مالی شرق آسیا و پس از آن کاهش پروازها از طرف شرکت*های هواپیمایی آل*نیپون ایرویز، بریتیش ایرویز، لوفت هانزا و نورث*وست که امکانات فرودگاهی را نامناسب تشخیص داده بودند، باعث رشد منفی تعداد مسافران فرودگاه شد. نخستین فاز فرودگاه برای جابجایی سالانه 25 میلیون مسافر طراحی شده بود، اما در نخستین سال عملیات فرودگاهی درسال 1999، تنها 13.2 میلیون مسافر از این فرودگاه جا بجا شدند. در هر حال، تعداد مسافران در سال 2004 به 21.1 میلیون نفر رسید و سال بعد، این تعداد به 23.2 میلیون نفر افزایش یافت که البته کماکان کمتر از تخمین*های قبلی بود.
    جوایزاز سال 2000، KLIA جوایز متعددی را در زمینه صنعت هوانوردی از آن خود کرد. در سال 2006 از سوی موسسه AETRA بهترین فرودگاه جهان در رده فرودگاه*های دارای مسافر 15 تا 25 میلیون نفری در طی یک سال و رتبه سوم بهترین فرودگاه جهان و بهترین فرودگاه در منطقه آسیا و اقیانوس آرام شناخته شد. در سال 2007 نیز KLIA این عنوان را حفظ کرد. فرودگاه اینچان کره جنوبی و فرودگاه بین*المللی هنگ*کنگ نیز در رده*های بعدی قرار داشتند. جایزه این مقام توسط شورای جهانی فرودگاه ها- کیفیت خدمات فرودگاهی (ACI-ASQ ) تعیین و تقدیم شد.مهمان گرامی شما نمیتوانید عکس ها و تصاویر را مشاهده کنید. برای ثبت نام و دیدن تصاویر اینجا کلیک نمائید .
    طرح*های توسعه فرودگاهطبق برنامه نهم توسعه مالزی، قرار است یک باند جدید و یک ساختمان جدید برای پاسخ*گویی به نیاز روز افزون مسافران در فرودگاه احداث شود. در فاز دوم فرودگاه مقرر شده است که تا پایان 2008، تعداد مسافران به 35 میلیون نفر در سال برسد و در فاز سوم که پس از سال 2008 تا سال 2012 را در مورد نظر دارد، مقرر شده است که ظرفیت فرودگاه برای پذیرش 45 میلیون مسافر در سال توسعه یابد. در نوامبر سال 2006، دولت اعلام کرد که برنامه احداث یک خط ریلی ارتباطی میان ساختمان اصلی و ترمینال عمومی را در دستور کار خود دارد که از سال 2007 آغاز شده است. این خط، به طور مستقیم به خط اصلی راه*آهن پر سرعت فرودگاه مرتبط خواهد بود. شرکت خصوصی MAHB یا مالیشیا ایر پورتز هولدینگ براد (Malaysia Airports Holding Berhad ) نیز اعلام کرده است که به زودی طرح توسعه ترمینال پروازهای ارزان قیمت (LCCT) را برای پاسخ*گویی به نیاز روزافزون مسافران به اجرا در خواهد آورد. مقامات مالزی معتقدند وجود فضای کافی و امکانات لازم موجب شده است تا طرح توسعه فرودگاه را برای پذیرش سالانه 100 میلیون مسافر در سال 2020 تدارک ببیند. در این طرح، چهار باند فرود و دو ابر ترمینال که به دو ساختمان اقماری فرودگاه (SATELLITE BUILDING ) متصل خواهند شد، در نظر گرفته شده است.مهمان گرامی شما نمیتوانید عکس ها و تصاویر را مشاهده کنید. برای ثبت نام و دیدن تصاویر اینجا کلیک نمائید .
    ارتقا برای پذیرش ایرباس 380MAHB به عنوان مجری اداره فرودگاه بین*المللی کوالالامپور، حدود 39 میلیون دلار برا ارتقای امکانات فرودگاهی در این فرودگاه به منظور پذیرش فرود هواپیمای ایرباس 380 اختصاص داده است. عملیات اجرایی کار از سوم آوریل 2006 آغاز شده است و انتظار می رود در ماههای آتی به پایان برسد. در این خصوص قرار است دو شانه در طرفین دو باند موجود به عرض 15 متر احداث شود. همچنین احداث تاکسی وی، Aerobridge های اضافی سکوی حرکت به نام های C17 و C27 و C37 نیز مدنظر است.مهمان گرامی شما نمیتوانید عکس ها و تصاویر را مشاهده کنید. برای ثبت نام و دیدن تصاویر اینجا کلیک نمائید .
    طراحی و زیر ساخت*هاطراحی فرودگاه توسط کیشو کوروکاوا، آرشیتکت معروف ژاپنی انجام شده است. ایده «فرودگاهی در جنگل و جنگلی در فرودگاه» در طراحی آن مورد توجه واقع شده و با همکاری موسسه مطالعات جنگلی مالزی، پروژه احداث فضای سبزدر اطراف فرودگاه به اجرا در آمده است. برای این کار تعداد زیادی از درختان جنگل*های بارانی مالزی از ریشه کنده شده و یک بار دیگر در این منطقه کاشته شده است. همچنین خطوط جاده*ای به*گونه ای طراحی شده*اند که ترافیک انسانی را به گوشه و کنار فرودگاه منتقل کرده و ترافیک آرامی را حتی در صورت رسیدن به ظرفیت جابجایی 100 میلیون مسافر در سال فراهم می*کنند. تجهیزات منطبق با استانداردهای جهانی نیز برای مسافران معلول در این فرودگاه تعبیه شده*اند. به علاوه انتقال مسافران به سالن*های پروازی به صورت اتوماسیون در تمام ترمینال*ها انجام می*شود. باندها و ساختمان*های پروازی فضایی بالغ بر 100 کیلومتر مربع را شامل می*شوند و در حال حاضر امکان تردد بیش از 100 هواپیما در آن واحد در مسیرهای ویژه حرکتی فراهم است. 216 کانتر کنترل در 6 راهرو اصلی کنترل قرار گرفته*اند. فرودگاه بین*المللی کوالالامپور اولین فرودگاهی است که در آن سیستم مدیریت جامع فرودگاهی (TAMS) به کار گرفته شده است. TAMS : Total Airport Management Systemمهمان گرامی شما نمیتوانید عکس ها و تصاویر را مشاهده کنید. برای ثبت نام و دیدن تصاویر اینجا کلیک نمائید .
    برج مراقبت پروازارتفاع این برج 130 متر است و دومین برج مراقبت بلند در جهان پس از برج مراقبت فرودگاه بین*المللی بانکوک به شمار می رود. شکل برج مانند مشعل المپیک است و در آن سیستم*های مراقبت پرواز و تجهیزات راداری نصب شده است.مهمان گرامی شما نمیتوانید عکس ها و تصاویر را مشاهده کنید. برای ثبت نام و دیدن تصاویر اینجا کلیک نمائید .
    باندهااین فرودگاه دارای دو باند موازی است که هر یک حدود 4000 متر طول و 60 متر عرض دارند. هر باند همچنین 10 تاکسی*وی داردکه طی آن بین 2 تا 10 دقیقه زمان می*برد. در هر ساعت 120 هواپیما قادر به نشستن و برخاستن از این باندها هستند که این مهم مدیون سیستم*های خدماتی کامل باند و پرسنل ماهر برج مراقبت پرواز آن فرودگاه می*باشد.
    بلند اسمان جایگاه من است

  2. Top | #2

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. گالری تصاویر نمایشگاه هوایی سنگاپور 2014
    توسط admin در انجمن نمایشگاه های هوانوردی
    پاسخ: 1
    آخرين نوشته: 03-02-2019, 11:33 PM

علاقه مندي ها (Bookmarks)

علاقه مندي ها (Bookmarks)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
twitter facebook rss
yahoo google
انجمن بانک اطلاعاتی هوانوردی ایران در زمستان 94 کار خود را آغاز نمود و تا کنون سعی داشته تا قدمی هر چند کوچک در راه صنعت هوانوردی کشور عزیزمان گام بردارد. همچنین وظایف این انجمن اموزش و اطلاع رسانی به علاقمندان صنعت هوانوردی کشور عزیزمان می باشد. مدیریت شده توسط : بانک اطلاعاتی هوانوردی ایران .

اکنون ساعت 02:05 PM برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4.5 می باشد.

ایمیل پست الکترونیکی مدیریت سایت : info@pilotairline.ir
پیامک سامانه پیامکی : 30002650900900