سلام میهمان گرامی برای استفاده از کلیه امکانات انجمن لطفا ثبت نام کنید جهت عضویت در انجمن اینجا کلیک کنید بعد از عضویت شما تمامی امکانات انجمن که در اختیار کاربران می باشد در اختیار شما قرار خواهد گرفت.همچنین اگر قبلا ثبت نام کردید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید.
جنگنده j-8ii
انتخاب رنگ سبز انتخاب رنگ آبی انتخاب رنگ قرمز انتخاب رنگ نارنجی انتخاب رنگ تیره انتخاب رنگ زرد انتخاب رنگ بنفش
خوراک آر اس اس توییتر فیس بوک
آیا میدانید :
هواشناسی
آپلود سنتر
تعرفه تبلیغات
مترجم انلاین
لینکستان

از شما دوستان و علاقمندان به صنعت هوانوردی دعوت میشود در مطالب و نظرات انجمن شرکت کنید تابتوانیم سایتی اموزشی و پربار را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم .
https://telegram.me/pilotairline
نمایش نتایج: از 1 به 2 از 2

موضوع: جنگنده j-8ii

  1. Top | #1

    http://up.vbiran.ir/images/rgk38wbh3cfxod62rhr2.gifhttp://up.vbiran.ir/images/rgk38wbh3cfxod62rhr2.gifhttp://up.vbiran.ir/images/rgk38wbh3cfxod62rhr2.gifhttp://up.vbiran.ir/images/rgk38wbh3cfxod62rhr2.gifhttp://up.vbiran.ir/images/rgk38wbh3cfxod62rhr2.gifhttp://up.vbiran.ir/images/rgk38wbh3cfxod62rhr2.gif

    بلند اسمان جایگاه من است
    تاریخ عضویت
    Jan 2015
    عنوان کاربر
    سرپرست سایت
    شماره عضویت
    1
    میانگین پست در روز
    0.30
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    502
    تشکر ها
    7
    تشکر شده 7 بار در 5 ارسال.
    حالت من : Khoshhal
    نوشته های وبلاگ
    2

    رتبه نمایشگاه

    جنگنده j-8ii

    آشنایی با جنگنده رهگیر جیان 8II (بخش اول)

    مقدمه
    جیان 8II ( به اختصار J-8II) جنگنده دوموتوره ، مافوق صوت و تک سرنشینه است که توسط موسسه طراحی 601 و صنایع هواپیما سازی شنیانگ به طراحی و ساخت رسیده است. این هواپیما بر اساس جنگنده جیان 8 و با طراحی مجدد برخی قسمت های بدنه و همچین ارتقای اویونیک ساخته شده است.این جنگنده در حقیقت به منظور مقابله با بمب افکن های شوروی که در ارتفاع بالایی پرواز میکردند ساخته شد اما به مرور و با افزایش قابلیت ها و ساخت نمونه های جدیدتر به یک جنگنده چند منظوره با قابلیت علمیات هوا به هوا و هوا به زمین در شرایط آب و هوایی مختلف تبدیل شد .


    مهمان گرامی شما نمیتوانید عکس ها و تصاویر را مشاهده کنید. برای ثبت نام و دیدن تصاویر اینجا کلیک نمائید .

    جنگنده J-8II در حال تیک آف با استفاده از پس سوز

    مهمان گرامی شما نمیتوانید عکس ها و تصاویر را مشاهده کنید. برای ثبت نام و دیدن تصاویر اینجا کلیک نمائید .
    جنگنده J-8II
    زمانی که جنگنده جیان 8 در برآوردن انتظارات نیروی هوایی ارتش آزادی بخش خلق موفقیتی حاصل نکرد از صنایع هوایی شنیانگ خواسته شد تا جنگنده ای جدید با قابلیت هایی نظیر پرواز با سرعت بالا و در ارتفاع بالا طراحی کند. جنگنده جدید علاوه بر دو ویژگی ذکر شده می بایست ازعملکرد پروازی مطلوب در ارتفاع پایین ، مانور پذیری قابل قبول ، عمر عملیاتی بالا ، قابلیت شناسایی و مقابله با اهداف در ماورای دیدی بصری (BVR) با استفاده از موشک های هوا به هوای برد متوسط (MRAAM) و قابلیت ثانویه حمله زمینی نیز برخوردار باشد. پس از مشخص شدن ویژگی های مورد نظر نیروی هوایی ارتش آزادی بخش ، صنایع هوایی شنیانگ کار بر روی ساخت جنگنده ای جدید بر اساس طرح جنگنده جیان 8 را آغاز کرد که حاصل آن جیان 8II بود. طراحی دلتا شکل بالها در جنگنده جیان 8II حفظ شده و تفاوت های طراحی بدنه آن با جیان 8 در کشیده تر شدن دماغه به منظور ایجاد فضای کافی برای نصب رادار مناسب و انتقال ورودی هوای موتور ها به کناره بدنه بود. جیان 8II از پیشرانه بهبود یافته WP-13AII ، قابلیت به کارگیری موشک های هوا به هوای با هدایت نیمه فعال راداری و خلبان خودکار برخودار بود. ساخت اولین نمونه این هواپیما در مقیاس اصلی در ماه سپتامبر سال 1980 آغاز شد و تا ماه مارس سال 1984 به پایان رسید. نمونه ساخته شده اولین پرواز خود را در تاریخ 12 ژوئن انجام داد و پس از انجام آزمایشات مختلف و ایجاد برخی تغییرات ، طرح نهایی جنگنده در ماه اکتبر سال 1988 به تایید رسید. این جنگنده نسبت به جیان 8 از مانورپذیری بهتر ، 6 درصد بازده مصرف سوخت بالاتردر سرعت های پایین ، اویونیک پیشرفته تر، سیستم های کنترل پرواز بهبود یافته برای پرواز در سرعت مافوق صوت برخوردار بود. جیان J-8II در نمونه اولیه مجهز به رادار مونوپالس کنترل آتش مدل تایپ 208 بود که برد کشفی معادل با 40 کیلومتر داشت. این رادار امکان به کارگیری موشک های هدایت نیمه فعال راداری را برای هواپیما فراهم میکرد ، اما تنها عاملی که مانع این کارمی شد نبود توان فنی لازم برای ساخت بومی موشک هوا به هوای هدایت نیمه فعال راداری چین بود که بعد ها همزمان با ارائه مدل های جدیدتر جیان J-8II ، این مشکل نیز برطرف شد.

    تسلیحات

    سلاح پایه ای در جیان 8II یک قبضه توپ دو لول کالیبر 23 میلیمتری تایپ 23 است که کپی چینی توپ گریازف – شیپونوف GSh-23L محسوب میشود . جیان 8II دارای هفت نقطه تقویت شده به منظور نصب پایلون است که از این تعداد یک نقطه در زیر بدنه و شش نقطه دیگر بر روی بال ها تعبیه شده است. نقطه تقویت شده زیر بدنه با نصب پایلون GDJ-4 قابلیت حمل شش فروند بمب سقوط آزاد 250 کیلوگرمی با ضریب پسای پایین و یا یک مخزن سوخت خارجی با ظرفیت 1400 لیتر را در زیر بدنه فراهم میکند. نقاط تقویت شده بال ها نیز با نصب پایلون مناسب امکان نصب تا شش فروند موشک هوا به هوا ، غلاف پرتاب راکت ، بمب های سقوط آزاد 250 کیلوگرمی دو مخزن سوخت خارجی با ظرفیت 800 لیتر را فراهم میکند. در مدل های بی و دی جیان 8II ، صرفا امکان حمل و به کارگیری موشک های هوا به هوای برد کوتاه دارای هدایت مادون قرمز وجود دارد حال آنکه در مدل های بهبود یافته ام ، اف و اچ قابلیت حمل و به کارگیری موشک های هوا به هوای با هدایت آشیانه یاب فعال و نیمه فعال راداری نظیر R-27 ، R-77 ، PL-11 و PL-12 نیز فراهم شده تا جنگنده امکان مقابله با اهداف در ماورای دیدی بصری را داشته باشد. برای انجام عملیات رهگیری ، جنگنده به دو فروند موشک کوتاه برد هدایت مادون قرمز ، دو فروند موشک برد متوسط هدایت نیمه فعال یا فعال راداری و دو الی سه مخزن سوخت خارجی تجهیز میشود حال آنکه برای انجام حملات زمینی ترکیب تسلیحات جنگنده شش بمب 250 کیلویی سقوط آزاد و غلاف پرتاب دوازده عدد راکت 57 میلیمتری یا 7 عدد راکت 90 میلیمتری را شامل میشود . در مدل های جدیدتر جی-8II امکان حمل و به کارگیری موشک ضد کشتی روسی Kh-31A و همچنین تسلیحات نقطه زن نظیر بمب هدایت لیزری LT-2 و بمب هدایت ماهواره ای LS-6 نیز فراهم شده است.

    مهمان گرامی شما نمیتوانید عکس ها و تصاویر را مشاهده کنید. برای ثبت نام و دیدن تصاویر اینجا کلیک نمائید .
    به روزرسانی جی- 8II تحت پروژه مروارید صلح
    با بهبود روابط چین و امریکا ، در سال 1986 دولت ریگان موفقت نامه ای را به تصویب رساند که به موجب آن آمریکا تحت پروژه ای به نام مرواید صلح ، چین را در به روزسانی جنگنده های جی- 8II خود یاری میداد. بر این اساس شرکت گرومن آمریکا با صنایع هواپیما سازی شنیانگ قرار دادی به ارزش 502 میلیون دلار برای به روز رسانی 55 فروند جنگنده جی- 8II به امضا رساند. به روز رسانی مورد توافق رادار وستینگهاوس AN/APG-66 ، سیستم انتقال داده 1553B MIL-STD ، کامپیوتر کنترل آتش ، نمایشگر سربالا (HUD) ، نمایشگر های چند منظوره کابین خلبان ، سیستم ناوبری نوین .و سیستم خروج اضطراری را شامل میشد. به منظور اجرای قرار داد در اویل سال 1989 صنایع هواپیما سازی شنیانگ دو نمونه از جنگنده جی- 8II را به شرکت آمریکایی تحویل داد که آزمایش بر روی آن ها در مرکز آزمایشات نیروی هوایی آمریکا واقع در پایگاه ادوارز انجام شد. پروژه به روز رسانی جی- 8II روند عادی خود را طی میکرد تا اینکه حوادث جولای سال 1989 میدان تیان آن من ، باعث اعمال تحریم تسلیحاتی بر جمهوری خلق چین از سوی ایالات متحده آمریکا شد و در نتیجه آن همکاری مشترک خاتمه پیدا کرد و پروژه مروارید صلح لغو گردید.

    جنگنده J-8II Block-02[align=justify]
    این جنگنده که تحت عنوان جی- 8II بی نیز شناخته میشود ، اولین نمونه از جنگنده جی- 8II است که در نیروی هوایی ارتش آزادی بخش به خدمت گرفته شده. این جنگنده اولین پرواز خود را در ماه نوامبر سال 1989 انجام داد .و طرح نهایی آن در ماه دسامبر سال 1995 تایید شد .جی- 8II بلاک 02 دارای به روز رسانی هایی در زمینه اویونیک است که رادار تک پالس کنترل آتش تایپ 208 ای ، نمایشگر سربالای مدل HK-13E ، سیستم موقعیت یاب تایپ 563 بی و سیستم ناوبری تاکتیکی هوایی JD-3II را شامل میشود. علاوه بر این مدل های دیگری از این جنگنده مجهز به رادار پالس داپلر کنترل آتش KLJ-1 و گیرنده هشدار راداری (RWR) مدل KJ-8602A نیز به ساخت رسیده اند. با وجود پیشرفت در برخی تجهیزات الکترونیکی ، این جنگنده به دلیل ضعف رادار کنترل آتش از قابلیت مقابله با اهداف در ماورای دیدی بصری برخوردار نیست.

    مهمان گرامی شما نمیتوانید عکس ها و تصاویر را مشاهده کنید. برای ثبت نام و دیدن تصاویر اینجا کلیک نمائید .
    [align=center]جنگنده (J-8C (J-8III
    به دنبال لغو پروژه مروارید صلح از سوی آمریکا ، صنایع هواپیما سازی شنیانگ ارتقای جنگنده جی- 8II از طریقه همکاری با اسرائیل و روسیه را در پیش گرفت. در اوایل 1990 صنایع شنیانگ ساخت نسخه ای از جنگنده جی- 8II با تغییرات گسترده در اویونیک و پیشرانه را در دستور کار خود قرار داد که حاصل آن ساخت جنگنده جی- 8II سی بود . نمونه در مقیاس اصلی این جنگنده در سال 1991 به ساخت رسید و اولین پرواز خود را در سال 1993 با موفقیت انجام داد. ارتقای صورت گرفته بر روی این جنگنده به شرح زیر است :

    • نصب رادار چند حالته پالس داپلر ، ساخته شده بر اساس تکنولوژی رادار EL/M 2035 ساخت اسرائیل

    • نصب سیستم کنترل آتش دیجیتال

    • نصب نمایشگر های چندم نظوره جدیدی در کابین خلبان

    • جایگزینی پیشرانه توربوجت مدل WP-13AII با پیشرانه قویتر مدل WP-14 ساخت صنایع موتورهای هوایی شنیانگ

    در مجموع دو نمونه آزمایشی از جی- 8II سی با شماره سریال های 8301 و 551 ساخته شدند که به غلاف سوختگیری هوایی نیز مجهز بودند. طرح توسعه این جنگنده در سال 1990 و با شروع کار بر روی ساخت جنگنده جیان 11 لغو شد. بعدها تکنولوژی های به کار رفته در جنگنده جی- 8II سی در ساخت مدل اف در سال 2000 مورد استفاده قرار گرفت.

    جنگنده J-8D[align=right][align=justify]در اواخر سال 1980 صنایع شنیانگ مطالعات بر روی ایجاد قابلیت سوختگیری هوایی در جنگنده های جی- 8II را آغاز کرد. اولین نمونه مجهز به غلاف ثابت سوختگری هوایی در 21 نوامبر سال 1990 اولین پروازخود را انجام داد و اولین سوختگیری هوایی موفقت آمیز آن از هواپیمای سوخت رسان H-6 در سال 2/1993 انجام پذیرفت. این هواپیما با نام جی – 8 دی در سال 1996 توسط نیروی هوایی ارتش و همچنین یگان هوایی نیروی دریایی چین به خدمت گرفته شد. نخستین نمایش عمومی آن نیز در رژه پنجاهمین سالگرد تاسیس جمهوری خلق چین بود. یکی از مشکلات جنگنده جی- 8 دی طراحی نامناسب غلاف سوختگیری بود که در سرعت های بالا به دلیل عبور هوا از آن صدای زیادی ایجاد میکرد که برای خلبانان غیر قابل تحمل بود . این مشکل در طراحی های بعدی مورد بررسی قرار گرفته و حل شد. به غیر از قابلیت سوختگیری هوایی ، جی- 8 دی در اویونیک و تسلیحات قابل حمل و استفاده تفاوتی با مدل بی ندارد. این جنگنده در یگان های هوایی نیروی دریایی چین واقع در استان های جنوبی و مرکزی مستقر شده است و با قابلیت سوختگیری هوایی که برد عملیاتی 800 الی 1200 کیلومتری برای آن فراهم میکند تمامی جزایر دورافتاده جنوب دریای چین را نیز پوشش میدهد.


    [/FONT]
    بلند اسمان جایگاه من است

  2. Top | #2

    http://up.vbiran.ir/images/rgk38wbh3cfxod62rhr2.gifhttp://up.vbiran.ir/images/rgk38wbh3cfxod62rhr2.gifhttp://up.vbiran.ir/images/rgk38wbh3cfxod62rhr2.gifhttp://up.vbiran.ir/images/rgk38wbh3cfxod62rhr2.gifhttp://up.vbiran.ir/images/rgk38wbh3cfxod62rhr2.gifhttp://up.vbiran.ir/images/rgk38wbh3cfxod62rhr2.gif

    بلند اسمان جایگاه من است
    تاریخ عضویت
    Jan 2015
    عنوان کاربر
    سرپرست سایت
    شماره عضویت
    1
    میانگین پست در روز
    0.30
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    502
    تشکر ها
    7
    تشکر شده 7 بار در 5 ارسال.
    حالت من : Khoshhal
    نوشته های وبلاگ
    2

    رتبه نمایشگاه

    آشنایی با جنگنده رهگیر جیان 8II (بخش دوم)

    مهمان گرامی شما نمیتوانید عکس ها و تصاویر را مشاهده کنید. برای ثبت نام و دیدن تصاویر اینجا کلیک نمائید .یک اسکادران جنگنده J-8II

    مهمان گرامی شما نمیتوانید عکس ها و تصاویر را مشاهده کنید. برای ثبت نام و دیدن تصاویر اینجا کلیک نمائید .
    در اوایل دهه 1990 با بهبود روابط روسیه و چین شرکت شنیانگ قادر به بهینه سازی جنگنده J-8II استفاده از سیستم های روسی شد.در سال 1996 شرکت شن یانگ جنگنده F-8IIM را به منظور فروش در بازار صادرات معرفی کرد.این جنگنده از رادار پالس داپلر روسی Zhuk-8II (که به صورت اختصاصی برای جنگنده J-8II طراحی شده است) استفاده می کند و می تواند از موشک روسی R-27R1 (نامگذاری ناتو:AA-10 آلامو-A) با هدایت آشیانه نیمه فعال رادای استفاده کند.این نمونه از سری جنگنده های J-8II برای اولین بار به قابلیت نبرد فراتر از میدان دید (فامد) دست یافته است.اولین نمونه ساخته شده از جنگنده F-8IIM در 31 مارس 1996 به پرواز در آمد.در نوامبر همان سال این جنگنده در نمایشگاه هوایی Zhuhai نیز حضور پیدا کرد.
    با این مقدمه کوتاه به ویژگی های این جنگنده می پردازیم:
    - رادار کنترل آتش پالس داپلر روسی Zhuk-8II (باند x)

    - کاکپیت جدید خلبنان همراه با نمایشگرهای رنگی چند منظوره

    - سیستم کنترل آتش جدید MIL-STD-1553B

    - مجموعه سیستم جنگ الکترونیک جدید(با قابلیت جمینگ فعال و گیرنده های هشدار راداری)

    - سیستم تشخیص دوست از دشمن Type 125

    - دو ژنراتور برق روسی PGD-40-2K با قدرت 15 کیلووات

    - دو موتور توربو جت بهبود یافته WP-13B با تراست خشک 4,800 کیلوگرم و با پس سوز 7,000 کیلوگرم

    رادار کنترل آتش پالس داپلر Zhuk-8II (باند x) دارای حداکثر برد 75 کیلومتر علیه اهداف هوایی و 100 کیلومتر بر علیه اهداف دریایی است.زمانی که رادار در حالت هوا به هوا باشد می تواند 10 هدف را رهگیری کرده و همزمان با 2 هدف درگیر شود.این رادار دارای 14 حالت عملیاتی مختلف است و به همین دلیل این جنگنده می تواند طیف وسیعی از تسلیحات هوا به هوا و هوا به زمین را مانند موشک هوا به هوای برد متوسط R-27R1 (نامگذاری ناتو:AA-10 آلامو-A) و موشک ضد کشتی مافوق صوت Kh-31 را با خود حمل کند.شرکت شن یانگ مجبور به پشتیبانی جنگنده F-8IIM با استفاده از بودجه خود و بدون هیچ کمکی از نیروی هوایی چین شده است.همونطور که قبلا گفته شد عمده هدف ساخت این هواپیما فروش به مشتریان خارجی بوده است اما شرکت شن یانگ امیدوار است بتواند نظر نیروی هوایی چین را نیز به این جنگنده جلب کند.با این حال تا کنون این شرکت نتوانسته است مشتری برای این جنگنده چه خارجی و چه داخلی پیدا کند.دلیل این مشکل نیز هزینه و پیچیدگی تعمیر و نگهداری این جنگنده است که به دلیل استفاده از سیستم های روسی و چینی پیش آمده است.در سال 2004 ، شرکت شن یانگ نمونه جدیدی از جنگنده F-8IIM را که از سیستم های الکترونیکی و خودکار چینی استفاده می کرد معرفی کرد.این نمونه از رادار کنترل آتش پالس داپلر JL-10A بهینه سازی شده با قابلیت عمل بر علیه اهداف هوایی و سطحی استفاده می کند.همچنین این نمونه نیز می تواند موشک هوا به هوای برد متوسط R-27R1 (نامگذاری ناتو:آلامو) با هدایت آشیانه نیمه فعال راداری و موشک ضد کشتی مافوق صوت Kh-31A را با خود حمل کند.علاوه بر این موشک ها این جنگنده توانایی شلیک موشک هوا به هوای برد متوسط چینی PL-12 با هدایت آشیانه فعال راداری و قابلیت شلیک کن و فراموش کن و بمب های هدایت لیزری را دارد.

    مهمان گرامی شما نمیتوانید عکس ها و تصاویر را مشاهده کنید. برای ثبت نام و دیدن تصاویر اینجا کلیک نمائید .
    جنگنده J-8F
    جنگنده J-8F یک جنگنده بهینه شده از نمونه های گذشته و تا حدودی از جنگنده J-8C است.جنگنده J-8F اولین جنگنده چند منظوره از خانواده جنگنده های J-8II است.ویژگی و توانایی های جدید جنگنده J-8II عبارتند از:رادار کنترل آتش جدید (JL-10 یا Type 1492) ، توانایی شلیک موشک هوا به هوای برد متوسط PL-12 با هدایت آشیانه نیمه فعال راداری ، کاکپیت شیشه ای و موتور توربوجت نیرومند WP-13BII با تراست با پس سوز 7,000 کیلوگرم.علاوه بر این این جنگنده دارای قابلیت های خوبی بر علیه اهداف زمینی و دریایی است.مانند جنگنده J-8D جنگنده J-8F نیز می تواند به صورت قیفی سوخت گیری هوایی را انجام دهد.جنگنده J-8F از بسیاری جهات مانند طراحی بال ها و دماغه به نمونه های اولیه خانواده جنگنده های J-8II شباهت دارد.رادار کنترل آتش جدید این جنگنده دارای یک فرستنده رادیویی است تا بتواند مسیر موشک PL-12 را در اواسط شلیک تصحیح کند.در صورت لزوم جنگنده J-8F می تواند از موشک های هوا به هوای روسی R-27 یا R-77 به جای موشک های چینی استفاده کند.رادار کنترل آتش پیشرفته این جنگنده به آن امکان حمل طیف وسیعی از تسلیحات هوا به زمین و دریا را مانند موشک ضد کشتی روسی Kh-31 یا بمب های هدایت ماهواره ای و لیزری را می دهد.اگر چه J-8F هنوز قابلیت های جنگنده های پیشرفته ای مانند سوخوی Su-27 یا Su-30 را ندارد اما یک مکمل نسبتا ارزان قیمت برای نیروی هوایی چین در کنار این جنگنده ها خواهد بود.این جنگنده اولین بار در سال 2000 پرواز کرد و اولین شلیک موشک هوا به هوای برد متوسط PL-12 را در بهار سال 2004 با موفقیت انجام داد.این جنگنده در سال 2003 وارد خدمت نیروی هوایی چین شد و احتمالا تولید آن همچنان ادامه دارد.

    جنگنده JZ-8F
    JZ-8F در واقع نمونه شناسایی جنگنده J-8F است.این هواپیما دارای محفظه دوربین به جای توپ های 23 میلی متری در جنگنده J-8F است.این محفظه دارای پنجره های کوچک و بزرگ به منظور عکس برداری با دوربین های دید در روز و دید در شب است.

    جنگنده سرکوب دفاع هوایی J-8G SEAD[align=right][align=justify]طبق گزارشات J-8G یک نمونه اصلاح شده از جنگنده J-8II است که به منظور سرکوب دفاع هوایی دشمن (SEAD) توسط شرکت شن یانگ در سال 2000 توسعه یافته است اما این گفته ها قابل تایید نیست.بنا بر همین گزارش ها جنگنده J-8G توانایی حمل دو موشک ضد تششع YJ-91 (کپی موشک روسی Kh-31P) و غلاف ها و سیستم های جنگ الکترونیک را به منظور حمله و اخلال سیستم های راداری دشمن دارد.

    مهمان گرامی شما نمیتوانید عکس ها و تصاویر را مشاهده کنید. برای ثبت نام و دیدن تصاویر اینجا کلیک نمائید .
    جنگنده J-8H[align=justify]
    [align=justify]J-8H نمونه ای بهبود یافته از جنگنده J-8D است.ویژگی های جدید این جنگنده عبارتند از:رادار کنترل آتش پالس داپلر KLJ-1 با قابلیت نگاه پایین و شلیک پایین ، توانایی استفاده از موشک هوا به هوای برد متوسط PL-11 با هدایت آشیانه نیمه فعال راداری و بهبود سامانه های الکترونیکی و خودکار که به میزان قابل توجی باعث بهبود کابین خلبان شده است.بنا بر گزارشات نمونه H در اوایل دهه 1990 توسعه یافته است و در سال 1999 موفق به دریافت گواهینامه طراحی شده است.تا سال 2002 تعداد کمی از جنگنده J-8H به خدمت نیروی هوایی چین در آمد و به احتمال زیاد با ورود جنگنده تواناتر J-8F خط تولید این جنگنده پس از تولید تعداد اندکی متوقف شد.در حال حاضر جنگنده های قدیمی J-8D در حال ارتقا به استاندارد J-8H هستند.

    مهمان گرامی شما نمیتوانید عکس ها و تصاویر را مشاهده کنید. برای ثبت نام و دیدن تصاویر اینجا کلیک نمائید .
    >
    جنگنده تکنولوژی کنترل فعال J-8IIACT[align=justify]هواپیمای J-8II ACT (تکنولوژی کنترل فعال) به منظور مطالعه و تست سیستم پرواز با سیم (FBW) طراحی و ساخته شده است.طراحی بدنه این هواپیما شبیه جنگنده J-8II اما اندکی کوتاه تر است.این جنگنده در سال 1990 معرفی شد تا جایگزین جنگنده های قدیمی که از آن ها برای مطالعه بر روی فناوری پرواز با سیم استفاده می شد (مانند JJ-6) شود.



    بلند اسمان جایگاه من است

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

علاقه مندي ها (Bookmarks)

علاقه مندي ها (Bookmarks)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
twitter facebook rss
yahoo google
انجمن بانک اطلاعاتی هوانوردی ایران در زمستان 94 کار خود را آغاز نمود و تا کنون سعی داشته تا قدمی هر چند کوچک در راه صنعت هوانوردی کشور عزیزمان گام بردارد. همچنین وظایف این انجمن اموزش و اطلاع رسانی به علاقمندان صنعت هوانوردی کشور عزیزمان می باشد. مدیریت شده توسط : بانک اطلاعاتی هوانوردی ایران .

اکنون ساعت 02:39 PM برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4.5 می باشد.

ایمیل پست الکترونیکی مدیریت سایت : info@pilotairline.ir
پیامک سامانه پیامکی : 30002650900900